اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 اصفهان:

سرانه فضای سبز منطقه 2 اصفهان 28مترمربع است

شهردار منطقه دو اصفهان گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در منطقه دو اصفهان 28 مترمربع است و هر ساله پروژه‌های بسیاری در راستای توسعه فضای سبز در این منطقه اجرا می‌شود.

سرانه فضای سبز منطقه 2 اصفهان 28مترمربع است

محمد فیض امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه و ارتقای سطح فضای سبز موجود در سطح شهر اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز راهکاری برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در سطح شهر است و تعداد پروژه‌های اجرایی فضای سبز در سطح مناطق باید افزایش پیدا کند.

وی به مساحت فضای سبز موجود در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: مساحت کل فضای سبز موجود در منطقه دو اصفهان شامل پارک‌های شهری، رفیوژ‌ها، فضای سبز محلی و جنگل‌کاری یک میلیون و 727 هزار و 196 مترمربع است.

شهردار منطقه دو اصفهان با اشاره به میزان سرانه فضای سبز موجود در این منطقه تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در منطقه دو اصفهان 28 مترمربع است و هر ساله پروژه‌های بسیاری در راستای توسعه فضای سبز در این منطقه اجرا می‌شود.

وی به پارک قلسمتان به عنوان یکی از پارک‌های شهری موجود در منطقه دو اصفهان اشاره کرد و افزود: پارک شهری قلسمتان 86 هزار و 216 مترمربع مساحت دارد و تملک و توسعه این پارک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی امسال شهرداری در این منطقه به شمار می‌رود.

فیض با اشاره به تعداد پارک‌های محلی موجود در این منطقه تاکید کرد: در حال حاضر 22 پارک محلی به مساحت 69 هزار و 636 مترمربع در منطقه دو اصفهان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مساحت فضای سبز تحت پیمانکاری یک میلیون و 691 هزار و 668 مترمربع است، اضافه کرد: سالیانه 6 میلیارد ریال برای خرید گل، گیاه، کود، سم و هزینه کارگری برای ارتقای وضعیت فضای سبز موجود در این منطقه هزینه می‌شود.

شهردار منطقه دو اصفهان با بیان اینکه همچنین هزینه کل فضای سبز موجود در منطقه 20 میلیارد ریال است، گفت: ارتقای سرانه فضای سبز موجود در این منطقه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه احداث طرح دیوار سبز بزرگراه شهید خرازی از برنامه‌های امسال شهرداری در این منطقه است، اظهار کرد: تکمیل پرک دهنو، احداث پارک محلی جاوان، احداث فضای سبز رفیوژ و کاشت و واکاری درخت و درختچه در منطقه نیز از برنامه‌های اجرایی شهرداری در این منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول