اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قزوین مطرح کرد

احداث 3 هکتار فضای سبز در اطراف تقاطع امام علی قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قزوین گفت: با هدف توسعه فضای سبز، ایجاد محیطی با طراوت و زیباسازی تقاطع غیر همسطح امام علی (ع)، اراضی پیرامون این تقاطع، تحت پوشش فضای سبز قرار گرفت.

احداث 3 هکتار فضای سبز در اطراف تقاطع امام علی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین سیدمهدی کاظمی در این باره بیان کرد: برای اجرای این پروژه پس از انجام مطالعات کارشناسی و تهیه طرح، عملیات آماده‌سازی بستر شامل خاکریزی زراعی، تسطیح و رگلاژ بستر و طراحی سیستم آبیاری هانتر (بارانی) و در نهایت احداث طرح فضای سبز در محدوده قریب به سه هکتار اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین افزود: پس از اتمام عملیات لوله‌گذاری به متراژ 6 هزار متر طول و نصب 340 عدد هانتر، سیستم آبیاری هانتر برای بحث آبیاری فضای سبز اجرا شد.

وی ادامه داد: عملیات احداث فضای سبز نیز شامل چمن‌کاری، کاشت درختچه‌های زینتی و بوته‌های گل رز، فصل‌کاری و کاشت گونه‌های متنوع نهال شامل: چنار، نارون، بید مجنون، تبریزی و کاج مشهد در سطح سه هکتار ادامه دارد که طی چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

کاظمی یادآور شد: اجرای این پروژه موجب ایجاد چشم‌انداز زیبا و نمای سرسبز و با طراوت در پیرامون تقاطع غیر هم‌سطح شده است.

از نکات مهم در اجرای این پروژه، عملیات لوله‌گذاری آب خام به منظور تجهیز بستر فضای سبز به سیستم آبیاری تحت فشار با هدف مکانیزه شدن آبیاری و استفاده بهینه از آب در آبیاری اراضی مذکور می‌باشد.

انتهای پیام/2667/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول