اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالغرب خبر داد

صرفه‌جویی 15 میلیارد ریالی در آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت نفت در زنجان

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالغرب از صرفه‌جویی 15 میلیارد ریالی در آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت نفت در زنجان خبر داد.

صرفه‌جویی 15 میلیارد ریالی در آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت نفت در زنجان

قدرت سربازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تکمیل سامانه کنترل کیفیت آزمایشگاه کنترل کیفیت تبریز و همچنین تامین دستگاه‌های مورد نیاز اتاق‌های نمونه‌گیری تاسیسات اردبیل، ارومیه و میاندوآب و جذب تکنسین کنترل کیفیت در تاسیسات فوق از جمله اقداماتی بود که در این مراکز انجام شد.

وی ادامه داد: پس از تکمیل این موارد همه آزمایشات و کنترل کیفیت فرآورده‌های ارسالی و دریافتی که قبلاً توسط کنترل کیفیت انبارهای نفت در قبال پرداخت هزینه انجام می‌شد توسط تکنسین‌های کنترل کیفیت مستقر در تاسیسات‌ها انجام و وابستگی خطوط لوله و مخابرات در بخش کنترل کیفیت فرآورده‌های نفتی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مناطق قطع شده است.

معاون عملیات منطقه شمال‌غرب ابراز داشت: در شش ماهه اول سال 1392 در تاسیسات فوق حدود 320 مورد تلافی انواع فرآورده‌های نفتی وجود داشته که همه این آزمایشات توسط همکاران کنترل کیفیت سالم و بدون کوچکترین آلودگی دریافت شده است.

این مسئول افزود: طبق استانداردهای موجود در زمان تلافی از پنج ساعت قبل باید کنترل‌هایی بر روی مواد دریافتی از خط انجام شود که از جمله این کنترل‌ها آزمایشات وزن مخصوص، نقطه انتقال –تقطیر، رنگ و عدد اکتان است که بسته به نوع فرآورده‌های دریافتی انجام می‌شود.

سربازی تصریح کرد: تعداد آزمایش انجام شده در مرکز انتقال تبریز در خصوص وزن مخصوص مواد 4763 مورد، رنگ 158 مورد، نقطه اشتغال 158 مورد، تقطیر 14 مورد و عدد اکتان 26 مورد بوده که مجموع هزینه‌های صرفه‌جویی شده 3 میلیارد و 105 ریال بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع هزینه‌های صرفه‌جویی شده در مرکز انتقال نفت ارومیه 2 میلیارد و 858 میلیون ریال بوده، گفت: 4 هزار و 560 مورد آزمایش در زمینه وزن مخصوص، 78 مورد رنگ و 117 مورد نقطه اشتغال نیز در این مرکز انجام شده است.

معاون عملیات منطقه شمال‌غرب با اشاره به اینکه دستگاه تقطیر، رنگ و نقطه اشتغال مرکز انتقال نفت اردبیل در اردیبهشت ماه سال‌جاری راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 763 مورد آزمایش وزن مخصوص، 54 مورد رنگ، 39 مورد نقطه اشتغال و 15 مورد نیز آزمایش تقطیر در منطقه رخ داده است.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع 2 میلیارد و 923 مورد صرفه‌جویی در شش ماه سال‌جاری در مرکز انتقال نفت اردبیل انجام گرفته است.

سربازی همچنین از صرفه‌جویی 7 میلیارد ریالی در آزمایشگاه کنترل کیفیت میاندوآب خبر داد و اذعان داشت: تعداد آزمایش وزن مخصوص در مرکز انتقال نفت میاندوآب 9 هزار و 728 مورد، آزمایش رنگ 863 مورد، نقطه اشتغال 800 مورد و تقطیر 189 مورد بوده است.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول