اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خبر داد

صرفه‌جویی 220 میلیارد ریالی در مصرف برق قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: این شرکت طی پنج سال گذشته حدود 220 میلیارد ریال از هدررفت برق در استان جلوگیری کرده است.

صرفه‌جویی 220 میلیارد ریالی در مصرف برق قزوین

سیدیوسف جبارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین 220 میلیارد ریال در پنج سال گذشته صرفه‌جویی مصرف برق داشته است، اظهار کرد: نقش مسئولان این شرکت و رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و صدا و سیما در این صرفه‌جویی بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در مدت پنج سال گذشته توانسته میزان هدررفت مصرف برق این استان را با اجرای بهینه‌سازی و فرهنگ‌سازی به 8 و 39 صدم درصد برساند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه این شرکت در سال 90 در کاهش پیک مصرف برق رتبه نخست را در کشور کسب کرده است، افزود: استان در چهار سال گذشته با اعمال طرح‌های بهینه‌سازی و صرفه‌جویی توانست معادل 337 مگاوات در برق صرفه‌جویی کند.

جبارزاده اضافه کرد: اگر این اقدام از سوی مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین صورت نمی‌گرفت باید وزارت نیرو برای تأمین همین مقدار برق این استان در حوزه تولید سرمایه‌گذاری جدیدی انجام می‌داد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور غیرمنطقی بود.

*چاپ 110 نسخه مجله پاک در مدارس استان قزوین

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین 80 نسخه با عنوان مجله پاک با همکاری آموزش و پرورش تهیه و چاپ کرده است، تصریح کرد: این مجله‌ها بین دانش‌آموزان در مدارس توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: این نسخه‌ها در مقطع ابتدایی برای دانش‌آموزان تدریس می‌شود و در سال گذشته به 110 نسخه رسیده است.

*بدهی 44 میلیارد تومانی شرکت برق قزوین از مشترکان

جبارزاده با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یک میلیون و 800 صورتحساب برق صادر می‌کند، تصریح کرد: مشترکان این شرکت 44 میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه از این مبلغ بدهی 18 میلیارد تومان مربوط به حوزه صنعت است، اضافه کرد: 9 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به هفت شرکت بوده که چهار شرکت آن تعطیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه 5 میلیارد تومان بدهی نیز مربوط به سازمان‌ها و اداره‌ها است، تصریح کرد: بدهی مشترکان به شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اصلاً جای نگرانی ندارد.

جبارزاده با اشاره به اینکه مشترک صنعتی زیادی در استان قزوین وجود دارد، خاطرنشان کرد: 9 میلیارد تومان بدهی از این شرکت‌ها طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

این مسئول یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان خدمات‌رسانی به مردم را مهم‌ترین وظیفه خود می‌داند و در این راستا بدهی خود را از مشترکان با مدارا دریافت می‌کند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول