اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین خبر داد

4 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی از سوی نظام مهندسی قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات این سازمان چهار هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در سرمایه‌های کشور صورت گرفت.

4 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی از سوی نظام مهندسی قزوین

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، علی فرخزاد پیش از ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به صرفه‌جویی‌هایی که با رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح استان قزوین به دست آمده است، می‌توان به نقش پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این زمینه پی برد.

فرخزاد بیان کرد: این سازمان در سال جاری توانست برای ششمین سال متوالی رتبه نخست رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان را کسب کند.

وی افزود: شش سال گذشته هر ساله میزان امتیاز کسب شده از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیشتر از سال قبل بود و به این ترتیب حرکتی رو به جلو و دست‌یابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر پیش روی سازمان قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امتیاز استان قزوین از 86 به 91 افزایش یافته است، ادامه داد: با کسب این میزان از امتیاز فاصله بیشتری با دیگر استان‌های کشور پیدا کردیم که یکی از اثرات مثبت آن این بود که همایش مقررات ملی ساختمان برای نخستین بار در استان قزوین برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با بیان اینکه این استان همزمان با این موفقیت، کسب رتبه دستگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان را نیز تجربه کرد، یادآور شد: این موفقیت نشان از وجود تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان در استان قزوین دارد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: این موضوع از آن منظر حائز اهمیت است که در بسیاری از استان‌ها چنین تعاملی بین دستگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان وجود ندارد و این دستگاه‌ها با یکدیگر مخالفت دارند که این موضوع موجب نبود هم‌افزایی بین آن‌ها شده است.

وی اذعان کرد: با استفاده از برنامه‌ریزی‌های دقیقی که در این حوزه انجام شده حدود چهار هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در سرمایه‌های کشور صورت گرفته است.

این مسئول افزود: این موضوع نشان می‌دهد که سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث مقررات ملی ساختمان نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با اشاره به علت ورود اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ایجاد شرایط بهتری برای حضور خانواده بزرگ نظام مهندسی استان در این عرصه بود.

فرخزاد بیان کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر که شامل حدود دو هزار و 500 کاردان و تکنسین، یک هزار و 200 معمار تجربی و بقیه فعالان صنعت ساختمان هستند، از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: اگر فعالان بخش مصالح ساختمانی را نیز به این مجموعه اضافه کنیم بیش از 50 هزار نفر به عنوان عضو خانواده بزرگ سازمان نظام مهندسی استان قزوین در صنعت ساختمان فعالیت دارند که حضور پرشوری در حماسه سیاسی داشتند.

این مسئول عنوان کرد: در سال جاری سازمان نظام مهندسی ساختمان در همه شهرهای کشور در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ورود پیدا کرد تا از تخصص افراد متخصص این حوزه در بحث مدیریت شهری نیز استفاده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین اذعان کرد: این سازمان موفقیت نسبی خوبی در استان قزوین و دیگر استان‌های کشور در عرصه انتخابات کسب کرد و استان قزوین نیز در این انتخابات نسبت به بسیاری از شهرها در جایگاه بهتری قرار داشت.

فرخزاد عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عملکرد خوبی داشته و با وجود فعالیت‌های نظارتی و سخت‌گیری‌هایی که در رعایت مقررات ملی ساختمان دارد، فعالیت‌های آن مورد رضایت مردم استان بوده است.

وی از اصحاب رسانه خواست تا همان گونه که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت گسترده‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی داشتند، در حوزه مدیریت شهری نیز چنانچه با ایراد و مشکلی روبه‌رو شدند در اسرع وقت آن را به مجموعه مدیریت شهری انتقال دهند.

این مسئول تأکید کرد: اگر ایرادات و مشکلاتی که در مجموعه مدیریت شهری و سطح شهر مشاهده می‌شود به موقع اطلاع‌رسانی شود، قطع و یقین عملیات اصلاحی نیز سریع‌تر به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول