اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

صرفه‌جویی 3590 میلیارد ریالی با استقرار مهندسی ارزش در آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: استقرار مهندسی ارزش در 16 مورد از طرح‌های مطالعاتی و اجرایی این شرکت در سال‌های اخیر موجب صرفه‌جویی 3 هزار و 590 میلیارد ریالی شده است.

صرفه‌جویی 3590 میلیارد ریالی با استقرار مهندسی ارزش در آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان هاشمی صبح امروز در  گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از جمله طرح‌هایی که مهندسی ارزش در آن‌ها عملیاتی شده است، می‌توان به سرریز سدهای قلعه‌چای عجب شیر و شهید مدنی تبریز، بدنه و سرریز سد کلقان، شبکه آبیاری خداآفرین، سد شهریار، سد لیلان چای، تامین برق و نیرو رسانی تاسیسات شبکه‌های آبیاری، شبکه آبیاری طرح سهند، شبکه آبیاری طرح قلعه‌چای و شبکه طرح توسعه بهره‌برداری از ارس اشاره کرد.

وی همچنین لزوم انجام مهندسی ارزش در طرح‌های اجرایی و مطالعاتی توسعه منابع آب آذربایجان‌شرقی به صورت برنامه‌های پنج ساله و در قالب برنامه کلان مدیریتی شرکت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال 92 نیز این شرکت اقدام به عقد قرارداد مطالعات مهندسی ارزش در طرح‌های سد حاجیلرچای و لیلان چای کرده تا مهندسی ارزش با هدف بررسی و تحلیل فعالیت‌های طرح‌های مذکور در سطح استان انجام شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی این بررسی‌ها به منظور تحلیل کارکرد سیستم‌ها، عوامل، تجهیزات و با هدف دستیابی به کارکردهای پیش‌بینی شده با کم‌ترین هزینه و با حفظ و ارتقای کیفیت و قابلیت اطمینان انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: مطالعات مهندسی ارزش طرح‌های سد قیزقلعه سی، سد پیغام چای، شبکه دشت زرینه رود، شبکه‌های آیدوغموش، لیلان چای، طرح خط اول و دوم آبرسانی تبریز و آبرسانی بستان‌آباد در سال‌جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در ادامه از مهندسی ارزش به عنوان ابزاری نام برد که با وجود کاهش زمان و هزینه، تاثیر چشمگیری در صرفه‌جویی بدون تغییر در اهداف طرح دارد.

به گفته مهندس هاشمی، بررسی‌های مهندسی ارزش عموماً طی دو دهه اخیر به عنوان یک ابزار مهم در عرصه فعالیت‌های مهندسی و به طور جدی در ساخت و سازها مورد توجه قرار گرفته و تنها به مرحله طراحی و ساخت طرح‌ها محدود نبوده بلکه شامل مراحل بهره‌برداری و نگهداری نیز می‌شود و حتی ممکن است هدف طرح را گسترده و یا تکمیل کند.

وی همچنین از مهندسی ارزش به عنوان یک تکنیک کارا برای شناسایی و حذف هزینه‌های غیرضروری، اجرا و بهینه‌سازی پروژه‌ها و تضمین کننده توسعه پایدار در طرح‌های توسعه منابع آب یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که مهندسی ارزش در طرح‌های توسعه منابع آب استان پایداری توسعه را تضمین کند و همسو با کارفرما سایر عوامل اجرایی نیز مقید به بازبینی، تجدید نظر فنی و تخصصی در طرح‌های زیربنایی شوند.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از سیستم‌های نوین مدیریت دانش، مدیریت پروژه و مهندسی ارزش نه تنها موجب ظرفیت‌سازی تخصصی در بخش می‌شود بلکه در راستای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و کار تیمی ایجاد انگیزه مضاعف می‌کند.

انتهای پیام/60002/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول