اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی خودکفایی در رفع لرزش خطوط لوله کمپرسورها صورت گرفت

صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی در شرکت نفت گچساران

مدیر پروژه رفع لرزش کمپرسورهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: موفقیت در رفع لرزش خطوط لوله ورودی و خروجی الکتروکمپرسورهای شرکت، ضمن خودکفایی متخصصان این شرکت در این زمینه؛ صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی را در پی داشته است.

صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی در شرکت نفت گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی قاسمی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: ایستگاه تقویت فشار گاز بینک از ایستگاه‌های مهم شرکت نفت و گاز گچساران بوده که از سوزاندن روزانه 13 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌کند.

مدیر پروژه رفع لرزش کمپرسورهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأمین بخشی از خوراک مجتمع گاز و گازمایع 1300 گچساران و تزریق گاز به مخزن «بی بی حکیمه» به منظور جلوگیری از افت فشار مخزن و همچنین جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی را از مهم‌ترین مزایای این ایستگاه تقویت فشار عنوان کرد.

قاسمی تصریح کرد: عملیات تراکم در ایستگاه تقویت فشار گاز بینک دارای سه ردیف کمپرسورهای رفت و برگشتی بوده که طبق طراحی دو ردیف فعال و یک ردیف به عنوان یدک است.

وی یادآور شد: ایستگاه تقویت فشار گاز بینک در اسفندماه 83 راه‌اندازی شد و مشکل عمده‌ای در این ایستگاه بوجود آمد که برطرف کردن آن هم‌اکنون و با گذشت چند سال از افتتاح این طرح با همفکری متخصصان داخلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران میسر شده است.

قاسمی با بیان این‌که لرزش کمپرسورهای این واحد تقویت فشار گاز سبب وارد کردن خسارت‌های مالی زیادی به این شرکت شده بود، افزود: متخصصان این شرکت اقدام به انعقاد قراردادی با یک شرکت داخلی برای بررسی این مشکل کردند که هزینه مطالعه و اجرای این طرح توسط این شرکت داخلی بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شد.

مدیر پروژه رفع لرزش کمپرسورهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: هزینه اجرا و نصب این واحد تقویت فشار بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 18 میلیون دلار اعتبار ارزی بوده و صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی در این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی در سال حماسه اقتصادی

قاسمی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی این شرکت در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران با ساخت قطعه‌ای در کارگاه‌های این شرکت، علاوه بر حل این مشکل، صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی را برای شرکت نفت و گاز گچساران رقم زدند.

وی با بیان اینکه صفحات اختلاف فشار مورد نیاز برای اجرای این پروژه در کارگاه مرکزی شرکت نفت و گاز گچساران و به همت متخصصان اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت ساخته شده است، ادامه داد: با این ابتکار متخصصان داخلی این شرکت صرفه‌جویی اقتصادی 30 میلیارد ریالی  را در سال حماسه اقتصادی نصیب شرکت کردند.

به گزارش فارس، ایستگاه تقویت فشار بینک یکی از تأسیسات نفتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بوده که در فاصله 25 کیلومتری شمال غربی شهرستان گناوه در کنار سواحل خلیج فارس واقع شده است.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول