اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی مصداق تحقق حماسه اقتصادی است

مدیرکل استاندارد استان زنجان تلاش برای افزایش کیفیت کالاهای تولیدی را مصداق تحقق حماسه اقتصادی برشمرد و گفت: کیفیت منجر به رغبت مصرف‌کنندگان برای مصرف کالاهای تولید داخل کشور شده و کاهش واردات را منجر می‌شود.

ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی مصداق تحقق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود کارگرزاده ظهر امروز در همایش استاندارد استان زنجان با بیان اینکه این مراسم بهانه‌ای برای تقدیر از فعالان عرصه استاندارد محسوب می‌شود، اظهار داشت:‌ اصل مهم در این رابطه ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه است.

وی استاندارد را تجربه کارشناسان مختلف رشته‌های متعدد دانست و افزود: شعار سال‌جاری سازمان جهانی استاندار، استاندارد بین‌المللی تضمین‌کننده تغییرات مثبت است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، استاندارد را سند اعتماد و نقطه اتکا در امور بین‌الملل عنوان و اضافه کرد: استانداردهای بین‌المللی توانمندی‌های جهانی را در امور مختلف به نمایش می‌گذارد.

این مسئول با بیان اینکه استانداردهای بین‌المللی به توانمندی‌های اقتصادی جهان کمک می‌کند، تصریح کرد: استانداردسازی به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.

کارگرزاده افزایش بهره‌وری را از دیگر مزایای استانداردسازی دانست و تاکید کرد: استانداردسازی کالاها و خدمات به رشد و توسعه اقتصاد کشور ما هم در میادین بین‌المللی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه استاندارد چالش‌های موجود در اقتصاد را حل می‌کند، افزود: علامت استاندارد ارتباطات بین‌المللی را در امور اقتصادی تسهیل می‌بخشد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان استاندارد را یکی از الزامات رشد و توسعه اقتصاد اعلام و تصریح کرد: چنانچه تولیدات صنعتی ما خود را ملزم به رعایت استاندارد نکنند، صنعت ما در آینده دچار مشکل می‌شود.

این مسئول لزوم ورود به بازارهای جهانی را رعایت استانداردهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: نقش تولید در اشتغال هم بسیار حائز اهمیت است.

کارگر‌زاده تلاش برای افزایش کیفیت کالاهای تولیدی را مصداق تحقق حماسه اقتصادی برشمرد و اضافه کرد:‌ افزایش کیفیت منجر به رغبت مصرف‌کنندگان برای مصرف کالاهای تولید داخل کشور شده و کاهش واردات را منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: رغبت مصرف‌کنندگان برای استفاده از تولید کالاهای داخلی به کاهش اثرات تحریم‌ها کمک شایان توجهی می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه استاندارد استان زنجان در بخش رعایت استانداردها در واگذاری اصل 44 خوب عمل کرده است، افزود: اداره کل استاندارد استان زنجان 41 آزمایشگاه همکار در سطح استان دارد.

این مسئول اضافه کرد: داشتن آزمایشگاه‌های همکار مشکل انتقال کالاهای تولیدی به خارج از استان را حل می‌کند.

کارگرزاده از همکاری سه شرکت بازرسی و نظارت با اداره کل استاندارد استان زنجان خبر داد و گفت: با کارشناسان این شرکت‌ها برای نمونه‌برداری از کالاهای تولید شده در کارخانه‌های استان تفاهمنامه امضا شده است.

وی به استقرار دو شرکت در گمرک استان زنجان اشاره کرد و افزود: کارشناسان دو شرکت کمک حال صادرکنندگان و واردکنندگان هستند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان از همکاری 380 مدیر کنترل کیفیت در کارخانه استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: پروانه کار این مدیران کنترل کیفیت توسط استاندارد صادر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه استاندارد برای مدیران کیفیت کارخانه‌ها دوره‌های خاص برگزار می‌شود، ادامه داد: استاندارد 20 ساعت دوره به صورت سالیانه برای مدیران کیفیت کارخانه برگزار می‌کند.

کارگرزاده به قبولی 58 کارشناس در آزمون برگزار شده برای جذب اشاره کرد و گفت: استاندارد در حال تبدیل شده به ارگان نظارتی است.

وی به پیوستن آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان زنجان به عنوان همکار استاندارد اشاره و اضافه کرد: با تکمیل این روند مشکل انتقال کالاها برای طی آزمون‌های لازم به خارج از استان برای همیشه حل می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول