اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اعلام کرد

صدور 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: شش ماه نخست سال جاری 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی صادر شده است.

صدور 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی

منصور جلایر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شش ماه نخست سال جاری 91 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و 276 پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید شده است.

وی ادامه داد: هشت مجوز کاربرد علامت استاندارد نیز در شش ماهه نخست سال جاری صادر شده است.

جلایر با اشاره به طرح توسعه جامع استاندارد سازی (تجا)، ابراز داشت: سازمان ملی استاندارد در اجرای وظایف خود و حمایت از تولیدات صنعتی داخلی و در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و واردکنندگان و ایجاد عدالت اجتماعی توسعه و بسط استانداردها به کلیه محصولات صنعتی را کاملا محسوس دانسته است.

وی افزود: این ضرورت در قانون ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی به صراحت قید شده است.

جلایر عنوان کرد: از این رو طرح تجا در راستای ارتقای کیفیت تمام محصولات تولید داخل تدوین و از سال 1389 در سطح کشور به اجرا گذاشته شده است.

وی یادآور شد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص شناسایی و اطلاع رسانی واحدهای تولیدی به تعداد 2 هزار و 105 مورد است.

جلایر اضافه کرد: در شش ماه نخست سال 92 با 22 کارشناس رسمی استاندارد در راستای ارائه خدمات مشاوره به تعداد 49 واحد تولیدی عقد قرارداد گردیده است.   

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز تولیدات داخلی زیادی داشته که در زمینه صنعت و نیز در زمینه کشاورزی باید به کیفیت این‌ها اهمیت بدهیم و کیفیت این‌ها را بالا ببریم.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود: باید جوری باشد که مصرف‌کننده احساس کند آنچه که در کشورش تولید می شود به دست کارگر ایرانی تولید می‌شود و از لحاظ کیفیت یا بهتر از نوع خارجی است یا حداقل همسطح آن است.

انتهای پیام/61005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول