اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تحقق چشم‌انداز ایران 1404 بدون رعایت استانداردها میسر نیست

معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه کارشناسان و برنامه‌ریزان گام برداشتن در مسیر چشم‌انداز ایران 1404 است و این امر بدون رعایت استانداردها امکان‌پذیر نیست.

تحقق چشم‌انداز ایران 1404 بدون رعایت استانداردها میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌حسن نوروزی ظهر امروز در همایش ملی روز جهانی استاندارد با تبریک این روز به کلیه تلاش‌گران این عرصه گفت: 14 اکتبر یا 22 مهرماه از سوی سازمان بین‌المللی استاندارد به عنوان روز استاندارد نامگذاری شده است.

وی به موضوع استاندارد از منظر و نگاه اقتصادی و تئوری اقتصادی پرداخت و گفت: قبل از پیدایش پول مبادرت به صورت کالا به کالا بود و در آن زمان و شرایط معیار استاندارد از طریق دیدن، بویدن و چشیدن امکان‌پذیر بود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از عمده مشکلات مبادلات پایاپای حضور دو فرد در این مبادلات بود که تحقق این امر به سختی صورت می‌گرفت و مشکلات زیادی به همراه داشت.

نوروزی با تاکید بر این‌که با ورود پول به چرخه اقتصاد بسیاری از مشکلات برطرف شد، گفت: به گفته بزرگان علم اقتصاد، تجارت نقش غیرقابل انکاری در توسعه اقتصادی دارد به گونه‌ای که جزو لاینفک اقتصاد محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که استاندارد در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی طراحی شده، گفت: هدف و پیام استاندارد کیفیت کالای تولیدی است که توجه به این امر باعث رشد تولید و اقتصاد در سطح کشور می‌شود و باید گفت که اقتصادی موفق‌تر است که به سلیقه مصرف ‌کننده توجه کند.

نوروزی ادامه داد: همچنین اقتصادی موفق است که مبنی بر علم و دانایی باشد و همزمان با رشد علمی اقتصاد نیز ارتقا یابد.

وی گفت: کلیدی‌ترین عامل برای اهداف ایران 1404 مدنظر قرار دادن استانداردها است و از تکالیف تاریخی است که مسئولان استاندارد و دیگر مدیران اجرایی دستگاه‌ها بر وظایف خود واقف باشند.

نوروزی تاکید کرد: توقعی که از مجموعه مدیریت استاندارد کهگیلویه و بویراحمد می‌توان داشت توجه به تکلیف تاریخی چشم‌انداز ایران 1404 بوده که باید با سخت‌کوشی آن را دنبال کنند.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول