اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی:

استاندارد یک الزام است

معاون برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی گفت: استاندارد در زنجیره توسعه یک الزام است.

استاندارد یک الزام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج نژاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در محل اتاق بازرگانی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: معمولا در مراحل توسعه‌ای گام‌هایی را تعریف کرده و باید یک زنجیره طی شود تا به مقصد رسید.

وی ادامه داد: استاندارد در زنجیره توسعه یک الزام است و در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ام که صحبت‌ها در زمینه استاندارد است.

دیزج نژاد ابراز داشت: باید جایگاه کنونی را به مراحل بعدی پیوست دهیم به طوری که زیرساخت‌ها طی شده و باید مراحل جدید طی شود و اگر این الزامات اجرایی نشود سایر موارد توسعه‌ایی نیز طی نمی‌شود که باید در این مرحله دقت شود.

وی ادامه داد: باید استاندارد بر تمامی واحدهای اقتصادی به نوعی تعریف شود که قابل اجرا باشد و کارهایی که به واحدها دیکته می‌شوند باید با فرهنگ تولید کشور همخوانی داشته باشند.

دیزج نژاد تصریح کرد: باید یک نگاه بومی را وارد کشور کرده و به کارکردهای داخل کشور توجه شود و باید توسعه یافتگی که در کشورهای دیگر است را با فرهنگ بومی خود درآمیخته و یک شیوه بومی را در کشور و آذربایجان غربی جاری کنیم .

معاون برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: یک نگاه مدیریتی در مدیریت استاندارد است که در واحدها نهادینه شده که یکی از نمونه‌های کارهای آن را در استان می‌بینیم.

وی اذعان داشت: بخش‌نامه تشکیل اتاق اصناف به تازگی ارائه شده که استاندارد تنها حوزه تولید را نباید هدف قرار دهد و بخش خدمات از زیرساخت‌های لازمه کار است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: پیوند بین تولید و مصرف کننده را خدمات بر عهده دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را لازمه اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصاد است که مفاهیم استاندارد در این زمینه قابل تعریف است.

دیزج نژاد یادآور شد: گام‌ها توسعه در قالب برنامه استانداردسازی استانی تعریف کرده که مرحله به مرحله باید به جلو رفت زیرا برخی از استانداردها لازمه استانداردهای بعدی هستند.

وی افزود: باید واحدهایی که به مرحله استانداردسازی رسیده طبقه‌بندی کرده و اولویت‌های استاندارد استان برای مردم تشریح شود.

انتهای پیام/61005/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول