اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد خبر داد

صدور 2 هزار مجوز نشان استاندارد در سال 91

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از صدور 2 هزار پرونده نشان استاندارد در سال 91 خبر داد و گفت: استقبال تولیدکنندگان از صدور مجوز نشان استاندارد به نسبت مشابه سال گذشته بیشتر است.

صدور 2 هزار مجوز نشان استاندارد در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فریدون بلغاری ظهر امروز در همایش روز ملی استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز استاندارد به کیفیت‌ آفرینان و مسئولان استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استاندارد واژه‌ای برای مقایسه یا واحدی برای اندازه‌گیری است که از آن استفاده می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان اذعان کرد: از کارها و برنامه‌های مهم در سازمان استاندارد تدوین استاندارد ملی است از این‌رو بحث کیفیت تنها ملاک نبوده و در جامعه پیشرفته و نسل‌ سومی‌ها رفتار تولید کننده با کارکنانش مورد ارزیابی صورت می‌گیرد.

بلغاری در ادامه با تاکید بر این‌که اطلاعات مورد نیاز جهت ارزیابی واحدهای تولیدی را از اداره کل‌های استاندارد استان‌ها دریافت می‌کنیم، گفت: استانداردها باید نیازهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... جامعه را فراهم کند که این امر موجب رضایت‌مندی مردم از تولیدات با کیفیت و رعایت استانداردها را به همراه دارد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: ایران در زمینه استانداردهای جهانی بر شوینده‌ها، کود شیمیایی و لوازم آرایشی و بهداشتی نظارت دارد.

جمع‌آوری 100 پرونده جعلی غیراستاندارد در سال 91

این مسئول استاندارد را دانش فنی و مهندسی کشور عنوان کرد و گفت: در سطح دنیا دانش باعث افزایش سرعت استاندارد می‌شود که کنترل کیفیت فرآورده‌های تولیدی از نظارت‌های استاندارد بوده که در سال گذشته 100 پرونده جعلی غیر استاندارد را جمع‌آوری کردیم.

بلغاری در ادامه با بیان این‌که بیش‌ از دو هزار پرسنل در سازمان استاندارد داریم که بعد از ظرفیت کشور در جذب نیروها در سازمان بیش ‌از 40 هزار مهندس در آزمایشگاه‌ها به این سازمان در سطح کشور سرویس‌دهی می‌کنند، گفت: آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده تا جدا از حجم زیاد کار در سازمان اشتغال‌زایی صورت گرفته باشد.

وی با تاکید بر این‌که در سال 90 قریب به 600 کالا تحت کنترل سازمان استاندارد بود، گفت: امروزه و در برهه کنونی این میزان افزایش داشته به گونه‌ای که تمام تولیدات صنعتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان در بخشی دیگر از سخنان خود به تعداد مجوزهای صادر شده نشان استاندارد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار پرونده صدور مجوز علامت استاندارد داشتیم که این امر پیوسته در حال اجرایی شدن است.

بلغاری با تاکید این‌که استقبال تولیدکنندگان از صدور مجوز نشان استاندارد به نسبت مشابه سال گذشته بهتر است،گفت: صدور مجوز نشان استاندارد از کالاها و صنایع غذایی، لوازم خانگی، بهداشتی به نسبت بیشتر گزارش شده است.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول