اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

تکیه بر اصل ولایت نجات‌بخش است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: تکیه بر اصل ولایت در جامعه اسلامی نجات‌بخش است چرا که امت به ولی و رهبر صالح نیاز دارند تا راه را از چاه بشناسند.

تکیه بر اصل ولایت نجات‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیله‌سوار با اشاره به هفته ولایت و ایام منتهی به عید بزرگ غدیر اظهار داشت: ‌اگر حادثه غدیر نبود امت در پیمودن راه حقیقی اسلام دچار انحراف و گمراهی می‌شدند و از همین روست که همه ما باید به این رکن رکین اهمیت و بها خاص دهیم.

وی عید غدیر را عید بزرگ و عظیم امت اسلامی توصیف کرد و افزود: شایسته است در این عید بزرگ حقیقت و حقانیت دین الهی و تعیین جانشینی به حق را تبیین کنیم چرا که جامعه هدایت شده و رسته از دامن گناه و آلودگی می‌تواند جامعه شایسته الهی باشد.

قیاسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آنهایی که با کینه، خشم و عداوت ولایت علی (ع) را نمی‌پذیرند در حقیقت اصل ولایت و رهبری صالح را نادیده گرفتند و همیشه نیز در طول تاریخ از این مسیر زاویه گرفته و در دام هلاکت و سکوت افتادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه بیله‌سوار در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این مذاکرات بسیار امیدبخش به نظر رسید سخنرانی شفاف تیم مذاکره‌ کننده ایران بود که هرگز اجازه نداد حق و حقوق این ملت نادیده گرفته شود.

وی با اظهار تعجب از شیوه و سلوک غربی‌ها در تسلیم شدن در برابر خواسته نامشروع رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: طرف غربی نشان داد که حتی مخفی‌ترین مطالب سری را بلافاصله با رژیم صهیونیستی در میان می‌گذارد و جیره‌خوار این رژیم نامشروع است.

قیاسی بیان کرد: مذاکره بر سر حق و حقوق واقعی ملت ایران مذاکره‌ای نابجاست و ما تمام فعالیت‌های هسته‌ایمان شفاف و روشن است و هرگز اجازه نمی‌دهیم در این باب سخنی به میان بیاید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله‌سوار امر فرهنگ‌سازی در کاهش بلایای طبیعی و مقابله با حوادث ناگوار را یادآور شد و گفت: همه نعمت‌های الهی در اختیار بشر است و این بشر معاصر است که باید درست و دقیق برنامه‌ریزی کند و در کاهش آثار بلایای طبیعی همتی واقعی و حرکتی پیشگیرانه داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: ما باید قبل از وقوع حادثه نظیر زلزله، رانش و سیل بکوشیم تا خطرات و آسیب‌ها به حداقل رسیده و در نقطه مقابل با ایمنی بیشتر زندگی داشته باشیم.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول