اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور خواستار شد

لزوم اهتمام بیشتر به مقام ولایت در جامعه دینی

امام جمعه راور گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا در آن به ضرورت و اهمیت مقام ولایت در جامعه دینی بیش از پیش پرداخته شود و امیدواریم در این دهه گام‌های بلندی در راستای توجه دادن به جایگاه ولایت و غدیر برداشته شود.

لزوم اهتمام بیشتر به مقام ولایت در جامعه دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی صبح امروز در آیین نماز عید قربان در مسجد جامع راور با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، این مهم را موجب سربلندی بندگان دانست و اظهار داشت: پیشه‌کردن تقوای الهی همه موانع پیش روی مؤمن را از سر راه برمی‌دارد.

وی با تبریک فرارسیدن عید قربان تصریح کرد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و روز اوج بندگی، ایثار و فداکاری در راه خدا است و روز عظمت 2 شخصیت بزرگ 2 پیامبر عظیم‌‌الشأن و روز حضرت ابراهیم خلیل‌الرحمان و اسماعیل ذبیح‌الله است.

امام جمعه راور فلسفه آزمایش و امتحان الهی را بروز کمالات و ارزش‌های انسان دانست و ادامه داد: هر انسانی در هر مرحله‌ای از آزمایش و امتحان الهی قرار بگیرد، قطعاً یک مقام به مقامات معنوی و انسانی وی افزوده می‌شود تا در سمت و سوی تکامل انسانی و معنوی قرار گیرد.

تویسرکانی با اشاره به آیات متعدد در عظمت روز عید سعید قربان به روایات متواتر در زمینه اهمیت عبادت و بندگی در این روز افزود: عید قربان روز آزمایش و امتحان الهی است و تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی هر انسانی ابزار امتحان و آزمایش او است.

وی با اشاره به موضوع قربانی حضرت اسماعیل به دستور خداوند اظهار داشت: این موضوع پیام بسیار مهمی برای بشریت دارد و آن پیام این است که باید در محضر پروردگار مطیع و فرمانبردار بود و به غیر از خدا به هیچ چیز توجه نکرد.

تویسرکانی گفت: حضرت ابراهیم در چنین روزی با قربانی کردن حضرت اسماعیل و با گذشتن از فرزندش در امتحان الهی سرافراز شد و ما نیز باید کاری کنیم که برای رضای خدا از امیال مادی و تعلقات بگذریم.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم با تبعیت از دعوت حق خداوند نشان داد که برای آرزوهاى پوچ دنیایی ارزشی قائل نیست و بنده مخلص خداوند است.

امام جمعه راور به جایگاه حضرت ابراهیم در پیشگاه خداوند متعال اشاره کرد و با تأسی از مستندات قرآنی در شخصیت این بزرگوار عنوان کرد: نام حضرت ابراهیم 69 بار در قرآن آورده شده و در 25 سوره قرآن هم در باب وی آیاتی است که نشان از شخصیت و سنگینی امتحان الهی بر وی و سربلندی این پیامبر بزرگوار در امر بندگی خداوند دارد.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنانش عید قربان را عید بندگی و رهایی از رذایل دانست و با اشاره به آغاز دهه ولایت یادآور شد: این هفته فرصت مناسبی است تا در آن به ضرورت و اهمیت مقام ولایت در جامعه دینی بیش از پیش پرداخته شود و امیدواریم در این دهه گام‌های بلندی در راستای توجه دادن به جایگاه ولایت و غدیر برداشته شود.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول