اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

رکن اصلی یک نظام اسلامی، ولایت است / حضرت علی(ع) مصداق بارز ولایت است

امام جمعه چرام گفت: رکن اصلی یک نظام اسلامی، ولایت است و حضرت علی(ع) مصداق بارز ولایت است.

رکن اصلی یک نظام اسلامی، ولایت است / حضرت علی(ع) مصداق بارز ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز سیاسی،عبادی این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت و کسب تقوای الهی و افزایش تقوا، با اشاره به روایاتی در خصوص دعا و طلب مغفرت از خداوند، اظهار کرد: در آیات متعددی خداوند به بندگان خود این وعده را داده است که اگر به او رجوع کنند خداوند نه تنها گناهان آنان را محو می‌کند بلکه سیئات آنان را تبدیل به حسنات می‌کند.

امام جمعه چرام در خطبه دوم نماز ضمن تبریک میلاد امام هادی (ع)، یکی از یادگارهای با ارزش آن همام را زیارت جامعه کبیره دانست که دنیایی از معارف پیرامون امام شناسی است و گفت: اگر ما می‌خواهیم پیرو راستین امامان معصوم (ع) باشیم باید ابتدا شان و منزلت آنان را بدانیم و زیارت جامعه کبیره از معدود مواردی است که جایگاه واقعی امامان را به ما نشان می‌دهد، بنابراین بر همگان است که با این زیارت انس داشته باشند و در آن تامل کنند.

*غدیر خم، نمونه حکومت الهی و اسلامی است

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه عید غدیر خم قرار داریم این عید بزرگ را خدمت امام زمان (عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و مردم عزیز تبریک گفت و عنوان کرد: عید غدیر، بهترین الگو برای حکومت الهی و اسلامی است و نشان می‌دهد که رکن اصلی یک نظام اسلامی، ولایت است و حضرت علی(ع) مصداق بارز ولایت است.

این مسئول اضافه کرد: غدیر می‌آموزد که در راس جامعه اسلامی کسی باید قرار گیرد که خدا ترس، شجاع، مجاهدت در راه خدا با مال و جان و رضایت خدا در راس همه کارهای او بودن از شاخصه های اصلی او بوده و کسی این را جز حضرت امیر (ع) دارا نبود.

حجت‌الاسلام طزری با تاکید بر این مطلب که امروز پذیرفتن ولایت حضرت علی علیه‌السلام در تبعیت از ایشان است و نمی‌توان دم از محبت به ولایت زد اما در عمل و گفتار از ایشان تبعیت نکرد و با ولایت زاویه داشت، خاطرنشان کرد: غدیر خم به همگان آموخت که شرط فلاح و رستگاری در دنیا با ولایت بودن است و جلو یا عقب افتادن از ولایت جز سقوط چیز دیگری در پی ندارد.

*مذاکرات جمهوری اسلامی با گروه 1+5 در ژنو

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه در چند روز گذشته ما شاهد مذاکرات دور جدید بین جمهوری اسلامی و گروه 1+5 در ژنو بودیم ذکر چند نکته راجع به این مذاکرات را ضروری خواند و نکته اول را این مطلب ذکر کرد که از سوی هر دو طرف اعلام شد که بر سر مسائل جزئی نیز مباحثی صورت گرفته است و قرار بر این شده است فعلا موضوعات به صورت محرمانه باقی بماند.

وی تصریح کرد: آنچه باید گفت این است که مردم در اینکه مسئولین آنان با گروه 1+5 بر سر چه موضوعاتی مذاکره می‌کنند باید در جریان باشند و اینکه مطالب را از مردم و ملت مخفی بدارند جز منزوی کردن مردم دستاورد دیگری ندارد و ثانیاً طرف غربی نشان داده است که حتی مخفی‌ترین مطالب سری را بلافاصله با رژیم صهیونیستی در میان گذاشته است و حتی در بعضی از روزنامه‌ها منتشر کرده است.

طزری در ادامه یادآور شد: مذاکره کردن بر سر آنچه که تا کنون طبق قوانین نظارت آژانس و صلح آمیز به دست آمده است از جمله فردو، نطنز و اراک توهین به ملت است چراکه ملت سال‌ها تحریم‌های غیر انسانی و تهدیدها را تحمل کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند و حال بر سر همین موضوعات با طرف غربی مذاکره کردن بی‌اعتنایی به تلاش‌ها و استقامت مردم است.

این مسئول مذهبی در چرام تاکید کرد: مسئولین بدانند بهترین راه برای حل این مساله این است به جای اینکه به دنبال اعتمادسازی باشیم که هرگز به دست نمی‌آید، به دنبال ایجاد این باور در دشمنان باشیم که ملت مسلمان ایران قابلیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند با اتکال بر ایمان به خدا و استعدادهای جوانان خود، تحریم‌ها را بی‌اثر سازند.

*هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، اذعان داشت: اگر به فلسفه بلایا تامل کنیم می‌بینیم که این بلایا گر چه در ظاهر برای ما بلا هستند اما در مجموع برای نظام هستی مفید است، اما بعضی مواقع بلایایی صورت می‌گیرد که از حالت طبیعی خارج شده است و جنبه مجازات یا تذکر دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که این را باید بدانیم بر اثر گناهان و لغزش‌هایی که در مسیر زندگی برای ما به وجود می‌آید و ما همچنان به کار خود مشغول هستیم مشکلاتی پدید می‌آید که ما را متوجه خداوند و مسیری که می‌رویم، می‌کند، راه بر طرف کردن این مشکلات را توجه به خداوند و بازگشت به سوی او ذکر کرد که اگر خدای ناکرده گناه در جامعه زیاد شود و روحیه ناشکری غلبه پیدا کند هر چقدر از لحاظ امکانات پیشرفته شویم هر چقدر منازل خود را مقاوم سازیم از عذاب الهی در امان نخواهیم بود.

انتهای پیام/82002/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول