اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

غدیر بزرگ‏ترین لبیک تاریخ امت اسلامی به ولایت است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ذی‌الحجه ماه بیعت مجدد با ولایت است و در این زمان بزرگ‏ترین لبیک به ولایت توسط امت اسلامی در تاریخ به ثبت رسید.

غدیر بزرگ‏ترین لبیک تاریخ امت اسلامی به ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام ولی‏الله مصائبی در نشستی با مبلغان اعزامی به مناسبت عید غدیر در محل سالن همایش‏های این اداره کل افزود: غدیر باید در تمام مملکت ایران احیا شود و سراسر مجالس و مساجد به شرح وقایع آن ایام مشغول باشد.

وی با بیان اینکه هفته ولایت واقعیتی است که مورد غفلت واقع شده، اظهار داشت: غدیر روزی است که علم اسلام به دست خاتم پیغمبران برافراشته شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: خطبه‏ای که پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر خواند، اقیانوس علم و معرفت است.

وی گفت: غبارروبی از اندیشه‏ها و نگاه‏های جامانده و وامانده در غبارها، از اولین رسالت‏های دهه ولایت است که طی آن باید غربت دیدگاه‏های ولایی برای همیشه از جامعه ما رخت بسته و نگذاریم که از این سوراخ مکرراً گزیده شویم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: شأن جامعه و مردم همیشه سرافراز ما، پیدایش فضای بیت‏الاحزانی برای اشک‏افشانی‏های زهراهای زمان در غربت‏های علوی نبوده و ملتی که کربلای جبهه‏ها را تجربه کرده، یا باید جان‏افشانی کند و حسینی(ع) باشد و یا آنکه با نطق‏افشانی و روشنگری، زینبی(س) عمل کند.

مصائبی تصریح کرد: برگزاری تشریفاتی و فرمایشی مناسبت‏ها و محتوا گریزی از مناسبت‏های مهمی همچون عید غدیر، آفتی است که از یک‏نواختی و عادت ناشی می‏شود.

وی افزود: باید با جدیت و شدت قابل قبول، محتوا را بر شکل ترجیح داده و هدف غایی این‏گونه نامگذاری‏ها و مناسبت‏سازی‏ها را درک کرده و مفهوم‏گرا باشیم و نگذاریم با سمبل‏کاری‏ها و مراسم فرمایشی، رفع تکلیفی عمل کرده و خدای نکرده دین خود را به ساحت ولایت ادا نکنیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: به تعبیر امام راحل، ولایت فقیه مترقی‏ترین اصل قانون اساسی است و پشتیبانی از آن جلوگیری از آسیب‏رسانی به دین و مملکت را به همراه دارد.

انتهای پیام/74004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول