اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت جیرفت:

بحث ولایت و امامت در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر مطرح باشد/ مراقب بیعت‌شکنان غدیر باشیم

خطیب موقت نماز جمعه جیرفت گفت: باید بحث ولایت و امامت در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر مطرح باشد، غدیر مختص شیعیان نیست به تمام مسلمانان تعلق دارد و طبق روایاتی از پیامبر (ص) روز غدیر‌خم برترین عید مسلمانان است.

بحث ولایت و امامت در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر مطرح باشد/ مراقب بیعت‌شکنان غدیر باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام فرزاد احمد‌یوسفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با اشاره به حادثه غدیر خم اظهار داشت: پیامبر دین اسلام را برای ما طرح و ماندگار کرد، همچنین مأمور شد تا جانشین بعد از خود را به مردم معرفی کند.

وی با بیان اینکه جانشین پیامبر(ص) نباید دنیاپرست باشد ، افزود: در روز عید غدیر پیامبر دست علی (ع) را به عنوان جانشین خود بالا برد تا برای حفاظت دین خدا این نعمت کامل شود.

احمدیوسفی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) این جمعیت عظیم را نگه نداشت تا بگوید حضرت علی (ع) را دوست دارم، بلکه اعلام جانشین بعد از خود بود و همچنین نخستین کسی که با امام علی (ع) بیعت کرد خود پیامبر(ص) بود و فرمودند که حاضران این پیغام را به غایبان برسانند، امروز هم وظیفه ما است که ابلاغ رسالت پیامبر (ص)  و جانشینی امام علی (ع) را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه معلمان و مدرسان باید این رسالت را به دانش‌آموزان برسانند، خاطرنشان کرد: کسانی که در غدیر خم با حضرت علی (ع) بیعت کردند، بیعت شکستند و به اهل بیت (ع) و صحابه پیامبر (ع) بی‌احترامی کردند، آن‌ها امروز هم وجود دارند که باید مواظب آن‌ها باشیم و آن‌ها برای اینکه امامت و ولایت فراموش شود دست به هر جنایتی زدند.

خطیب موقت نماز جمعه جیرفت با بیان اینکه وظیفه ما این است که از دین، ولایت و امامت دفاع کنیم و همیشه جانفشانی برای ولایت داشته باشیم، گفت: تقوای الهی در سایه اطاعت از پیامبر (ص) و جانشینان او با انجام دستورات خداوند محقق می‌شود.

احمدیوسفی ابراز داشت: تقوا این است که غدیر را فراموش نکنیم، باید بحث ولایت و امامت در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر مطرح باشد، غدیر مختص شیعیان نیست به تمام مسلمانان تعلق دارد و طبق روایاتی از پیامبر (ص) روز غدیر‌خم برترین عید مسلمانان است.

وی با بیان اینکه اگر غدیر نبود معلوم نبود سرنوشت امامت چه می‌شد، اظهار داشت: اعلام جانشینی و امامت امام علی (ع) در بین 125 هزار نفر از حجاج و بیعت با ایشان معتبرترین سند در این راستا است.

احمدیوسفی با اشاره به اینکه در دهه ولایت جشن‌هایی در شهرستان برگزار می‌شود، بیان داشت: در همین راستا همایش عید ولایت با بازسازی حادثه غدیر در روز عید غدیر در مصلی شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول