اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان خبر داد

ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی با اجرای مانور قطع گاز و برق

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان از ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی با اجرای مانور قطع گاز و برق خبر داد.

ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی با اجرای مانور قطع گاز و برق

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسیح‌الله سلطانی صبح امروز در مانور فرضی انفجار و قطع گاز و برق شهر زنجان اظهار کرد: براساس سناریوی تعریف شده برای برگزاری مانور فرضی انفجار و قطع گاز و برق شهر زنجان دستگاه‌های اجرایی در پنج مرحله این مانور را انجام می‌دهند.

وی در تشریح جزییات این مانور با بیان اینکه براساس گزارش‌های واصله انفجاری ساعت 6.55 دقیقه صبح امروز در دو نقطه دروازه ارک و چهارراه سعدی زنجان به وقوع پیوست، افزود: چندین عابر و مردم این مناطق به صورت فرضی در اثر این انفجار آسیب دیدند.

رئیس مدیریت بحران شهرستان زنجان با اشاره به حضور به موقع و سریع نیروهای دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این مانور تصریح کرد: ‌تعویض پست‌ها و وصل مجدد در قالب این مانور انجام ‌شد.

وی از حضور 17 دستگاه اجرایی استان در این مانور خبر داد و افزود: 230 نفر از عوامل و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در این مانور انجام وظیفه کردند.

سلطانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده است در هنگام برگزاری مانورهای فرضی خدمات لازم به مردم نیز ارائه شود، افزود: شش پست گاز و برق در این مانور از طریق دستگاه‌های مسئول، تعویض و مشکل برق و گاز این پست‌ها برطرف ‌شد.

وی آگاه‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم را در مقابل بلایای طبیعی از اهداف این مانور اعلام کرد و افزود: کاهش خطرپذیری، بررسی نقاط ضعف و قدرت و ترویج فرهنگ پیشگیری از دیگر اهداف این مانور است.

این مسئول از حضور 18 نفر از نیروی انسانی نیروی انتظامی شهرستان زنجان در این مانور خبر داد و افزود: شش دستگاه خودرو نیز از طریق این نیرو در مانور استفاده شد.

وی با اشاره به حضور صداوسیما و رسانه‌های استان برای پوشش خبری این مانور تصریح کرد:‌17 نفر نیروی انسانی و هفت دستگاه خودرو از طریق اداره گاز در این مانور حضور دارند.

سلطانی از حضور آتش‌نشانی، شرکت توزیع برق شهرستان زنجان و شهرداری در این مانور خبر داد و گفت: با وجود اینکه این مانور در خصوص قطع برق و گاز است اما دستگاه‌های مختلفی برای سنجش میزان آمادگی خود در این مانور حضور دارند.

وی با اشاره به حضور شهرداری زنجان با 15 نیروی انسانی و پنج دستگاه خودور افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری نیز با چهار نفر نیروی انسانی و دو دستگاه خودرو در این مانور حضور یافت.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان خاطرنشان کرد:‌ مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز با 16 نفر نیروی انسانی و چهار دستگاه خودرو و یک دستگاه پیک موتوری در این مانور حضور داشت.

وی از حضور مرکز فوریت‌های پزشکی زنجان با هفت نفر نیروی انسانی و سه دستگاه خودرو خبر داد و گفت: راه و ترابری شهرستان نیز با 12 نفر نیروی انسانی و 9 دستگاه خودرو در این مانور شرکت کرد.

سلطانی با اشاره به حضور ویژه هلال احمر در حوادث غیرمترقبه افزود: جمعیت هلال احمر نیز با نیروی‌های پیش‌بینی شده در این مانور شرکت داشت.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با 10 نفر نیروی انسانی و چهار دستگاه سبک و سنگین در این مانور هنرنمایی کرد، افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز به منظور سوخت‌رسانی اقدامات لازم را انجام داد.

این مسئول از حضور واحدهای سیار هواشناسی زنجان در این مانور خبر داد و گفت: مابقی ادارات شهرستان نیز در آمادگی کامل برای اضافه شدن به نیروهای کمک رساننده در آماده باش کامل بودند.

انتهای پیام/73003/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول