اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای آمادگی ادارات خدمات‌رسان در مواجهه با بلایای طبیعی

مانور آواربرداری و اسکان اضطراری در دهدشت برگزار شد

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و در راستای تقویت آمادگی ادارات خدمات‌رسان در مواجعه با بلایای طبیعی مانور آواربرداری و اسکان اضطراری در دهدشت برگزار شد.

مانور آواربرداری و اسکان اضطراری در دهدشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و در راستای سنجش توانمندی دستگاه های خدمات‌رسان در مواجهه با بلایای طبیعی صبح امروز مانور آواربرداری و اسکان اضطراری در دهدشت برگزار شد.

در آغاز این مراسم ابراهیم جعفری با تبیین اهمیت آمادگی مقابله با حوادث در هر شرایطی اظهار داشت: آموزش قبل، حین و بعد از بلایای طبیعی باید همگانی شود.

فرماندار کهگیلویه با اذعان به اینکه در سطح شهرستان در مقوله آموزش ضعیف هستیم افزود: آموزش در تمام جنبه‌های مقابله با بحران در شهرستان ضعیف است.

جعفری اطلاع‌رسانی درست در این باره را ضروری خواند و ابراز داشت: جایگاه بحران و اهمیت آمادگی در برابر حوادث را به مردم یاد بدهیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه آموزش پیشگیری از اثرات بلایای طبیعی را لازم دانست و خواستار تقویت ذهنیت مردم در سطح مدارس و مجامع شد.

جعفری با بیان اینکه شرایط همواره عادی نیست بر لزوم آمادگی و انتظار قبل از وقوع بلایای طبیعی تأکید و تصریح کرد: آموزش افراد جامعه و تربیت نیروی انسانی متخصص از مراحل اولیه امداد رسانی در بلایای طبیعی است.

وی ساخت استاندارد بناها و تکمیل و نگه داشتن وسایل امداد و نجات را از دیگر مراحل آمادگی امدادرسانی برشمرد و افزود: بازسازی و بازتوانی از مراحل بعد از وقوع بحران است.

فرماندار کهگیلویه محدود نکردن مانورهای آمادگی به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را خواستار شد و گفت: در هر شرایطی باید آمادگی و توانمندی در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی سنجش و تقویت شوند.

در ادامه سید ابوالقاسم بازرگان انجام مانورهای امدادی را از عوامل مؤثر بر کاهش بلایای طبیعی دانست و تصریح کرد: ساخت و ساز اصولی و فرهنگ‌سازی در این زمینه از دیگر عوامل است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه بهم خوردن تعادل بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌های یک سازمان را بحران خواند و افزود: بلایای طبیعی حوادثی زیانبار بوده که منشأ انسانی ندارند و مکان و زمان و کنترل آنها غیر قابل پیش‌بینی است.

بازرگان با اشاره به برنامه‌های "هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی" اجرای مانور آواربرداری و اسکان اضطراری را از ریزبرنامه‌های جمعیت هلال‌احمر برشمرد و ابراز داشت: مانور نجات غریق در راستای تقویت آمادگی نیروها در شهرستان لنده برگزار شد.

این مسئول برگزاری مانور اطفای حریق برای مقابله با حوادث در دهدشت را متذکر شد و گفت: این مانور با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جمعیت هلال‌احمر و اداره محیط زیست برگزار شد.

انتهای پیام/82016/س/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول