اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندر سیریک خبر داد

برگزاری مانورهای آموزشی و ناگهانی زلزله در بندر سیریک

فرماندار بندر سیریک از برگزاری و تداوم مانورهای آموزشی و ناگهانی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مانورهای آموزشی و ناگهانی زلزله در بندر سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، محمد اسفندیاری صبح امروز در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران شهرستان که به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی به صورتی آزمایشی در دبیرستان شبانه روزی جلال آل احمد شهر بندر سیریک برگزار شد افزود: در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش‌آموزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله کشور باید مسئله بسیار مهم و اجتناب ناپذیر باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله و سوانح طبیعی قرار دارند و آموزش آنها در صحنه عملی مانور بهترین و مناسبت‌ترین راه آشنایی آنها به رعایت اصول ایمنی در هنگام وقوع حوادث است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش در خصوص زلزله تجربه‌ای است مبتنی بر یادگیری که می‌تواند عملکرد مردم و علی‌الخصوص دانش‌آموزان را سامان دهد، بیان داشت: آموزش مقابله با خطرات و تبعات زلزله، به منظور ایجاد تغییرات به نسبت ماندگاری در رفتار افراد صورت می‌گیرد تا آنها بتوانند توانایی‌های خودشان را برای انجام دادن کارهای مشخص در هنگام زلزله، قبل و بعد از آن بهبود ببخشند.

فرماندار سیریک و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سیریک تصریح کرد: بی‌تردید یکی از راه‌های کاهش تلفات انسانی در مواقع رخداد زلزله، آشنایی دانش‌آموزان با بلایای طبیعی و افزایش سطح آگاهی آنها با هدف مقابله با حوادث و انجام واکنش‌های صحیح و سریع همراه با آرامش روحی و روانی است.

اسفندیاری با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ ایمنی و توسعه آن در بین آحاد جامعه برای داشتن کشوری ایمن ضروری است اظهار داشت: تدوین برنامه‌های آموزشی علمی در نظام آموزشی کشور از جمله اجرای مانور زلزله و ایمنی و برنامه‌های کاربردی مشابه، زمینه‌سازی توسعه فرهنگ ایمنی و ایجاد آمادگی در سطوح مختلف جامعه و کاهش اثرات این‌گونه حوادث می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بنا داریم در سطح شهرستان سیریک به ویژه در سطح مدارس و ادارات و نهادهای دولتی به صورت ناگهانی و سرزده با هدف آموزش و مقابله با حوادث و سوانح بلایایی طبیعی از جمله زلزله مانور‌های بدون هماهنگی قبلی به صورت مستمر و جدی در دستور کار داشته باشیم تا یک کار عنوان فرهنگ در میان مردم و مسئولان نهادینه شود.

انتهای پیام/88001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول