اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی تأکید کرد

ضرورت تداوم برگزاری مانورهای زلزله در مناطق روستایی خراسان شمالی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تداوم برگزاری مانورهای فرضی زلزله در مناطق روستایی این استان با توجه به جمعیت بالای روستایی، ضرورت دارد.

ضرورت تداوم برگزاری مانورهای زلزله در مناطق روستایی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم معماری ظهر امروز در جریان بازدید معاون جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، معاون استاندار و مدیران کل عضو مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به روند برگزاری مانور زلزله فرضی 6 ریشتری در روستای آق باغ فاروج اظهار کرد: این روستا برای اجرای این مانور به چهار زون تقسیم بندی شده و هر یک از دستگاه‌ها برداشت‌های اولیه را برای امدادرسانی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این مانور 75 درصد خسارت پیش بینی شده است، افزود: خسارات واحدهای مسکونی، مصدوم و فوتی در این زلزله فرضی وجود داشته که نیروهای اصلی وارد روستا شده و ضمن امدادرسانی به مصدومان اقدامات اولیه را برای شناسایی افراد مانده در زیر آوار انجام می‌دهند.

معماری با بیان اینکه در مناطق روستایی به سبب سازه‌های خشتی و گلی، امدادرسانی به واسطه ریزش خشت و گل و احتمال جان باختن افراد سخت‌تر از ساختمان‌های بتنی است، تصریح کرد: تسریع در آوار برداری از این اماکن با شناسایی محل‌ها توسط سامانه زنده یاب و یا سگ‌های تجسس بسیار با اهمیت است.

به گفته وی، در این زمین لرزه فرضی 14 مصدوم و 12 فوتی پیش بینی شده که در صورت نیاز به عمل جراحی مصدومان توسط بالگرد به مراکز بیمارستانی اعزام و همچنین تشریفات قانونی برای خواندن نماز میت و تدفین اجساد پیش بینی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با تأکید بر اینکه این سبک از مانور تاکنون در استان‌های کشور برگزار نشده است، خاطرنشان کرد: اردوگاه اضطراری با نصب 80 دستگاه چادر هم برای اسکان موقت زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.

فرماندار فاروج نیز با قدردانی از حسن‌نظر اعضای مدیریت بحران خراسان شمالی به خاطر انتخاب این شهرستان برای برگزاری مانور فرضی زلزله 6 ریشتری، گفت: بیش از 20 روز بوده که از سوی مجموعه شهرستان تلاش‌های مداوم به منظور آماده سازی فضای مانور زلزله و امدادرسانی در حال انجام است.

منصور درتومی با بیان اینکه پیرو بیسیم به دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان کمتر از 26 دقیقه در محل فرمانداری حاضر و سپس به منطقه زلزله زده اعزام شدند، افزود: مانور خوبی برای آمادگی نیروهای عملیاتی پیش بینی شد که تیم‌های ارزیاب نیز ارزیابی‌های خود را از میزان آمادگی دستگاه‌ها در پایان خواهند داشت.

به گزارش فارس، این مانور زلزله با رمز «یا مسلم بن عقیل» و با اعلام از طرف معاون توسعه منابع انسانی استاندار خراسان شمالی از طریق بیسیم به نیروهای عمل کننده آغاز شده بود.

انتهای پیام/63002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول