اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و امدادی

مانور زلزله در‌ کوهبنان‌ برگزار شد

به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و امدادی مانور بزرگ زلزله در کوهبنان برگزار شد.

مانور زلزله در‌ کوهبنان‌ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، بهداشتی‌، امدادگران هلال‌احمر، خدماتی، نظامی‌ و انتظامی عصر امروز مانور بزرگ زلزله در روستای ده‌خواجه و اردو‌گاه شهید دانشوری‌نسب مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان برگزار شد.

‌منصور متقی فرماندار کوهبنان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کوهبنان با توجه به فعالیت گسل‌های مشهور آن یکی از حادثه‌خیز‌ترین مناطق کشور است‌ که ‌طی قرن‌های گذشته بارها فعالیت جدی داشته و علاوه بر خسارت مالی فراوان خسارات جانی زیادی نیز در بر‌داشته است.

وی بیان داشت: کوهبنان‌ بر روی کمربند زلزله قرار دارد و بیشتر معادن ذغال‌سنگ کشور در این شهرستان است و بر این اساس ‌مانور زلزله طی چند نوبت در ماه‌های گذشته با همکاری آموزش و پرورش و جوانان داوطلب هلال‌احمر در مدارس و دانشگاه‌ها و همکاری رؤسای معادن در مناطق کارگری و معدنی‌ ‌برگزار شده است.

اکثر منازل مسکونی کوهبنان‌ قدیمی‌ساز ‌هستند

متقی افزود: در زمان وقوع حوادث غیرطبیعی باید علاوه بر مدیریت بحران تعامل مناسب در بین ‌نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی صورت گیرد تا مدیریت بحران دچار اخلال نشود و نیروها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین خدمت‌رسانی را انجام دهند.

وی افزود: اکثر منازل مسکونی کوهبنان قدیمی‌ساز هستند و ‌از‌ مقاومت کمتری برخوردار بوده‌اند، طی سال‌های گذشته با پرداخت وام‌های کم بهره مسکن شهری و روستایی، بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند، اما هنوز هم تعدادی از منازل این شهر‌ستان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

متقی ابراز داشت: مسئولان مربوطه باید در این راستا با جدیت بیشتری کار کنند تا اگر زلزله‌ای رخ داد مردم با مشکل مواجه نشوند و با کمترین تلفات مالی و جانی حوادث را پشت سر بگذاریم.

علیرضا حسنی‌پور سرپرست جمعیت هلال‌احمر کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به شرایط شهرستان کوهبنان در سال جاری شاهد برگزاری سومین مانور بزرگ زلزله در این منطقه‌ با هدف پناه‌گیری‌‌، امداد‌رسانی سریع و به موقع و کاربرد کمک‌های اولیه توسط حاضران هستیم.

وی عنوان کرد:‌ در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی بزرگ همچون سیل و زلزله شاهد قطع برق‌، آب‌، گاز‌، تلفن و حتی خسارت جدی و قطع راه‌های ارتباطی هستیم که امکانات و تجهیزات سازمان هلال‌احمر به تنهایی جوابگوی حجم گسترده خسارات نیست.

برگزاری دوره‌های آموزشی هر خانه یک امدادگر

حسنی‌پور بر ضرورت اصل آموزش امداد و نجات همچنین تلاش مسئولان به ویژه ائمه جمعه و جماعات مساجد به ‌منظور فرهنگ‌سازی بیمه منازل خصوصی‌، برگزاری نمایشگاه‌های ویژه در مدارس‌، ثبت‌نام از داوطلبان هلال‌احمر و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای تربیت یک امداد‌گر در هر خانه، ترغیب مردم به منظور استفاده از تسهیلات ویژه برای استحکام بخشی به منازل مسکونی و ... تأکید کرد.

به گزارش فارس این مانور با برپایی چادرهای امداد و نجات توسط جوانان داوطلب هلال‌احمر، کنترل فشار خون و قندخون توسط نیروهای امدادی بهداشت و درمان و اورژانس 115 کوهبنان همراه بود‌.

انتهای پیام/80012/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول