اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی:

معایب مانور زلزله فرضی بررسی و برطرف شود

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با ارزیابی مثبت خود از برگزاری مانور زلزله فرضی 6 ریشتری روستای آق باغ فاروج، گفت: با این وجود باید معایب این مانور بررسی و برطرف شود.

معایب مانور زلزله فرضی بررسی و برطرف شود

غلامرضا عوض‌زاده امروز در حاشیه برگزاری مانور زلزله فرضی فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس از بجنورد اظهار داشت: البته باید نقاط قوت این مانور نیز تقویت شود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری این مانور نشستی برای بررسی نقاط ضعف و قوت سناریوی زلزله فرضی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این سناریوی فرضی زلزله در راستای آمادگی برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و همچنین ارتقای توان امدادرسانی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران انجام گرفت.

عوض‌زاده افزود: این مانور از محوری‌ترین برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در خراسان شمالی بوده که دستگاه‌های عضو به انجام مأموریت‌های ذاتی پرداخته و در پایان ارزیابی خواهند شد.

وی تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌ها بر اساس مأموریتی که برای آنان تعریف شده به انجام وظیفه در زمینه‌های انتقال مصدومان، کشته‌شدگان، تشریفات خاک‌سپاری، آواربرداری و غیره در قالب این مانور می‌پردازند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه هفت گسل فعال زلزله در این استان شناسایی شده است، متذکر شد: گسل باغان از شیروان تا قوچان بزرگ‌ترین این گسل‌ها بوده و سرچشمه، شیخ، سیساب و ناوه از دیگر گسل‌های فعال زلزله در خراسان شمالی است، از این رو انجام مانورها برای آمادگی هرچه بیشتر به منظور کاهش خسارات ضرورت دارد.

وی، خراسان شمالی را جزو 10 استان حادثه‌خیز برشمرد و نسبت به کسب آمادگی‌های لازم برای مواجه شدن با هرگونه حادثه احتمالی تأکید کرد و یادآور شد: از 31 حادثه که در کشور روی داده اکثراً در استان نیز با آن مواجه هستیم.

انتهای پیام/63002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول