اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج عشایری همدان:

عشایر پوشش امنیتی و پدافند غیر عامل کشور هستند

رئیس بسیج عشایری استان همدان گفت: عشایر به عنوان پوشش امنیتی و پدافند غیر عامل کشور به شمار می‌روند.

عشایر پوشش امنیتی و پدافند غیر عامل کشور هستند

محمدباقر اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: عشایر غیور ایران نقش مؤثر و مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند و نخستین قشر از بسیج بودند که در آن دوران تشکیل شدند.

وی افزود: عشایر در دوران دفاع مقدس دوشادوش ملت ایران با دشمن بعثی جنگیدند و از کشور و خاک خود دفاع کردند.

رئیس بسیج عشایری استان همدان با بیان اینکه بسیج عشایر کشور تعداد 10 هزار شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تصریح کرد: شهید محمدعلی شاهمرادی، قائم مقام تیپ 44 قمر بنی هاشم به عنوان شهید شاخص بسیج عشایر کشور و شهید ملک‌حسین بیاتی به عنوان شهید شاخص سال 92 بسیج عشایر استان انتخاب شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه عشایر مسلح هستند و مهارت‌های ویژه‌ای در به کارگیری سلاح دارند و همچنین آشنایی کامل به رزم در کوهستان دارند در برابر دشمن بسیار مقاوم‌اند و دشمن یارای مقابله با آنان را ندارد.

اکبری افزود: بسیج عشایر استان همدان تعداد 67 شهید والامقام تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده که تعداد چهار نفر شهید زن هستند.

وی ابراز داشت: همچنین این قشر از بسیج 93 جانباز سرافراز تقدیم انقلاب کرده و تعداد یک هزار و 700 رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته است.

رئیس بسیج عشایری استان همدان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به بیان برخی از برنامه‌های قابل اجرا در طول این هفته توسط بسیج عشایری پرداخت.

وی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، برگزاری سلسله نشست‌های روشنگری، برگزاری جشنواره عشایری و مسابقات ورزشی و مسابقات بومی و محلی عشایر و همچنین برگزاری مراسم مذهبی و قرائت دعا از جمله برنام  هایی هستند که در طول این هفته اجرا می‌شوند.

اکبری به برگزاری همایش هم‌اندیشی سران ایلات و طوایف، معتمدین و نخبگان عشایر استان در دوم مهر ماه جاری اشاره کرد و گفت: این همایش در سومین روز از هفته دفاع مقدس که روز سربازی و پایمردی نامگذاری شده، با حضور بیش از یکصد نفر از عشایر و همچنین فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، احیا، شناسایی و گسترش نقش ویژه جامعه عشایر در تحکیم انسجام ملی، قدرت ملی، وحدت ملی و توسعه بنیه دفاعی و امنیتی کشور و همچنین استفاده بهینه و کارآمد از این نقش در استمرار دفاع از نظام و انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات خارجی است.

رئیس بسیج عشایری استان همدان در ادامه با بیان اینکه خدمت به عشایر را دوست دارد، چراکه عشایر عاشق ولایت فقیه است، گفت: عشایر به عنوان پوشش امنیتی و پدافند غیر عامل کشور هستند.

وی با اشاره به این که عشایر در 60 درصد خاک کشور حضور دارند  و خدمات ارزشمند فراوانی به آنان ارائه می‌شود، اظهار داشت: عشایر با وجود دریافت خدمات از سوی مسئولان اما با مشکلاتی همچون بیمه، خشکسالی، بهداشت و مواردی از این قبیل روبه رو هستند.

اکبری افزود: همه دست‌اندرکاران کشوری و استانی در برابر مشکلات عشایر مسئول هستند و باید نسبت به رفع آن تلاش کنند و پاسخگو باشند. 

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول