اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کرمان:

هفته فرهنگی بم یک رزمایش است

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: هفته فرهنگی بم یک رزمایش فرهنگی است.

هفته فرهنگی بم یک رزمایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح هفته فرهنگی بم با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) این پیوند را پیوندی آسمانی و یکی از با برکت‌ترین اتفاقات عالم هستی دانست.

وی با اشاره به اهمیت موضوع خانواده بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به نصایح بزرگان دین در بحث خانواده و الگوپذیری از آن بزرگواران تاکید کرد و افزود: زندگی اسلامی و پایدار بهترین روش زندگی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با تشکر از فرماندار بم به دلیل ابتکار برگزاری هفته فرهنگی در این شهرستان بیان کرد: با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ این کار زیبا الگوی خوبی برای سایر شهرستان‌ها است.

موسوی برگزاری این هفته را فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان بم در ابعاد گوناگون به ویژه بعد فرهنگی ذکر کرد و افزود: در راستای رسیدن به چشم‌انداز خوب آینده باید داشته‌های موجود شناسایی، تقویت و به دیگران معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما همواره مورد هجوم قرار دارد، ابراز کرد: فرهنگ باید مانند نیروهای نظامی همواره آماده باشد و در این راستا باید رزمایش‌های فرهنگی اجرا شود.

موسوی افزود: لازم است تا روحیه فرهنگ‌سازان را همیشه آماده نگهداریم تا با اندیشه‌های ناب آماده باشند.

وی برگزاری هفته فرهنگی و سایر همایش‌ها در این زمینه را از جمله این رزمایش‌ها دانست و عنوان کرد: هیچ زمان نباید از مکر دشمن در زمینه فرهنگی غافل بود، زیرا دشمن قصد دارد از طریق فرهنگ خود به فرهنگ ما ضربه وارد کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به سخن حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه کسی که با مکر دشمن روبه‌روست همیشه باید تیزبین و هوشیار باشد، خاطرنشان کرد: هرگز نباید در رویارویی با دشمن به خواب رویم، زیرا دشمن هیچ وقت به خواب نمی‌رود.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های بم در ابعاد گوناگون در مورد بعد کشاورزی این شهرستان گفت: محصول خرمای بم هم بعد کشاورزی دارد و هم بعد فرهنگی زیرا خرمای بم بر سر سفرهای افطار مردم قرار گرفته و بعد معنوی آن بیشتر از بعد اقتصادیش است.

وی صنعت گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های بم دانست و افزود: بناهای تاریخی، آداب، رسوم و گویش‌ها، صنایع‌دستی و مفاخر از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان هستند که در ایران و جهان قابل توجه‌اند.

این مسئول برگزاری مراسم‌های معنوی از جمله تاسوعا و عاشورای مردم بم را ستود و اظهار داشت: برگزاری مراسم بم به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شده که یک افتخار بزرگ است.

موسوی با تشکر از برگزاری باشکوه این مراسم و اشاره به تاثیرگذاری فراوان آن در سطح کشور و جهان خاطر نشان کرد: در این زمینه یک رقابت سالم به وجود آمده که باید مدیریت شود و باید تلاش کنیم تا همواره این مراسم تازه نگه‌ داشته شود و با توجه به رقابت موجود تلاش کنیم تا عقب نمانیم.

وی گفت: این نعمت تاسوعا و عاشورا سبب جلب توجه جهان به بم شده و این هویت مذهبی و فرهنگی باید حفظ شود.

موسوی جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را از دیگر زیبایی‌های بم دانست و عنوان کرد: اجرای جمع‌خوانی بم در سطح کشور از جمله مواردی است که بسیار قابل توجه است.

وی به اجرای طرح 40 چراغ در شهرستان کرمان در راستای تقویت هر چه بیشتر آموزش قرآن کریم اشاره کرد و گفت: شهرستان بم می‌تواند به عنوان نخستین شهرستان استان کرمان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کند و ما در این زمینه آمادگی کاملی داریم.

موسوی تصریح کرد: در این طرح هر نفر قاری به تعداد 10 نفر قرآن را آموزش می‌دهد و بدین ترتیب آموزش قرآن کریم به مردم به آسانی امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش فارس، شامگاه دوشنبه و با حضور مسئولان اجرایی شهرستان بم، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان و رئیس حوزه هنری استان کرمان نخستین هفته فرهنگی بم به طور رسمی آغاز شد.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول