اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطرات شب‌های عملیات در بلوار چمران شیراز زنده شد

برگزاری رزمایش آبی خاکی با رمز «یازهرا»

نمایشگاه بهشت خاکی در بلوار چمران شیراز شاهد برگزاری رزمایش آبی خاکی با رمز مقدس یازهرا(س) بود.

برگزاری رزمایش آبی خاکی با رمز «یازهرا»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این رزمایش که امشب به منظور بازسازی عملیات والفجر هشت و به یاد شهید پیمانی صورت گرفت، با سه بار قرائت رمز مقدس یا زهرا(س) توسط نماینده ولی فقیه در فارس آغاز شد.

این رزمایش که با عملیات غواصی، تیراندازی گلوله رسام و مشقی و پرتاب منور به سمت دشمن فرضی، اجرای حرکات قایق‌های تندرو و عملیات راپید با طناب همراه بود به اهتمام سپاه ناحیه ثارالله شیراز برگزار شد و جمعی از سبزپوشان دلاور سپاه، بسیج و غواصان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در آن حضور داشتند.

استقبال مردم از برگزاری این رزمایش بسیار چشمگیر بود به‌نحوی که جمعیت کثیری از بلوار چمران و همچنین داخل محوطه به تماشای رزمایش پرداختند.

پس از بازسازی شب عملیات فرضی، نوای مداحی با محتوای یاد و خاطره شهیدان و لزوم حفاظت از ارزش‌ها فضا را تغییر داد و غواصان و بسیجیان حاضر در رزمایش به سینه‌زنی ابا عبدالله‌الحسین(ع) پرداختند.

از نکات قابل توجه این رزمایش پخش صدای عملیات هلی‌برد واقعی و سخنان رزمندگان در بی‌سیم‌ بود که با جانمایی مناسب تجهیزات پخش صوت در نیزار، فضای هور و نیزار و اوج دلاوری رزمندگان در آن شب‌های سخت را تداعی می‌کرد.

حضور جمع کثیری از جوانان و بانوان نشان از موفقیت برگزار‌کنندگان این نمایشگاه در جذب حداکثری و انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس داشت.

به گزارش فارس، غواصان و رزمندگان فارس در عملیات والفجر 8 حضور موثر داشته و بسیاری از رزمندگان این استان در این عملیات به فیض شهادت نائل شدند.

در حاشیه این برنامه نمایشگاه‌های ادوات نظامی جنگ سخت و نرم برپا شده است.

عملیات غرورآفرین والفجر 8 بیستم بهمن‌ماه 1364 در منطقه عملیاتی آبادان و فاو عراق انجام شد.

انتهای پیام/2448/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول