اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارداق:

نقش کتابخانه‌ها در اعتلای فرهنگی جامعه انکارناپذیر است

امام جمعه ارداق گفت: نقش و جایگاه کتابخانه‌ها در اعتلای فرهنگی جامعه انکارناپذیر است.

نقش کتابخانه‌ها در اعتلای فرهنگی جامعه انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسحاق علی بیگدلو ظهر امروز در دیدار با محمدرضا مولایی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های قزوین اظهار داشت: کتابخانه‌ها در جوامع مختلف به عنوان بانک اطلاعات در دل خود مرجعی مطمئن و در دسترس برای مطالعه و پیشرفت هستند.

وی افزود: کتابداران به عنوان مشاوران امین، با در دست داشتن این میراث عظیم می‌توانند به یاری مردم علاقمند به پیشرفت و اعتلای فرهنگی شتافته و با اشاعه دانش آنان را در این مسیر همراهی کنند.

امام جمعه ارداق با اشاره به حدیثی از حضرت امام حسن‌مجتبی (ع) بیان کرد: به فرموده آن بزرگوار «خردمند به کسی که نصیحت می‌خواهد خیانت نمی‌کند.» در حقیقت کتابداران با در اختیار داشتن عصاره خرد خردمندان می‌‌تواند با گذاشتن دانش در اختیار مردم در توسعه فرهنگی نقش بسزایی را ایفا کند.

بیگدلو اضافه کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند که «ای جوانان آبرویتان را با ادب و دینتان را با دانش حفظ کنید.» که مراد از دین همان آرمان‌ها، ارزش‌ها و هویت‌های یک جامعه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه کتابخانه‌‌ها در مدیریت، تولید، توسعه دانش و اعتلای فرهنگی در یک جامعه باید با مطالعه دقیق روی نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، کتابخانه‌ها به آخرین اطلاعات  دستاوردهای علمی و اطلاع‌رسانی مجهز شوند.

امام جمعه ارداق اضافه کرد: دستیابی به این مهم نیازمند حمایت و همکاری تمام مسئولان در سطح شهرها و پیگیری منظم آن‌ها است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز اظهار داشت: جامعه امروز ما، جامعه‌ای تجربه اندوز صرف و حافظه محور نیست بلکه جامعه‌ای است دانایی محور و مولد بنابر این نقش نهادهای دانایی‌پرور و دانش‌گستر در این بین انکارناشدنی است که از مهم‌ترین این نهادها، مدرسه، دانشگاه و کتابخانه‌ها هستند.

محمدرضا مولایی ادامه داد: اگر نظام آموزشی اعم از آموزش و پرورش آموزش عالی در جامعه دانایی‌محوری و اندیشه‌پروری را الگوی کار خود قرار دهد آن زمان است که حافظه‌محوری راه به جایی نبرده و دانش‌آموزان اطلاعات علمی دنیا، نیازمند مراجعه به کتابخانه‌ها می‌شوند.

وی عنوان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید پدرها و مادرها فرزندانشان را از کودکی با کتاب محشور و مانوس کنند، زیرا در غیر این صورت جامعه ایرانی به آرزویی که دارد و حق او هم هست نمی‌رسد.

مولایی در پایان خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولان از کتابخانه‌ها شد.

در این جلسه علی همتی رئیس شورای اسلامی شهر ارداق نیز پیشنهادات شورا را برای افزایش خدمات‌دهی کتابخانه‌ها مطرح کرد.

صفرامینی مسئول کتابخانه الغدیر ارداق نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارش عملکرد مشکلات و کمبودهای کتابخانه را مطرح کرد.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول