اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی اعلام کرد

وجود 65 هزار جلد کتاب در بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

مدیر کل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی از وجود 65 هزار جلد کتاب در بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

وجود 65 هزار جلد کتاب در بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فیروز صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: کتاب بهترین وسیله برای آموزش به کودکان است که با گسترش کمی و کیفی کتاب‌های این بخش در کتابخانه‌های عمومی می‌توان در ترغیب آنان برای کتاب‌خوانی تلاش کرد.

وی از وجود بیش از 65 هزار جلد کتاب در بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در سال جاری حدود 13 هزار جلد کتاب به بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اضافه شده که با این حساب تعداد کتاب‌های بخش کودکان در سال جاری بیش از 35 درصد رشد کرده است.

فیروز تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار کودک عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که به طور متوسط حدود 13 هزار جلد کتاب را در ماه از کتابخانه‌های استان به امانت می‌برند.

وی بر لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان تأکید کرد و افزود: با توجه به پایین بودن نرخ مطالعه کتاب در کشور و به تبع آن در استان، لازم است فرهنگ‌سازی در بخش مطالعه کتاب، از سنین کودکی آغاز شود تا شاهد جهشی در زمینه مطالعه کتاب در سال‌های آینده در استان شویم.

مدیر کل کتابخانه‎های عمومی آذربایجان‎غربی بر ارتقای سطح کیفی کتاب‌های بخش کودکان در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: با جداسازی بخش کودکان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان، تلاش کرده‌ایم تا گستره خدمات‌رسانی به کودکان را در کتابخانه‌های عمومی استان ارتقا دهیم.

وی قصه‌گویی، پخش فیلم و کارتون‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتاب‌خوانی را از خدمات ارائه شده در بخش کودکان کتابخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: با تدارک و ارائه چنین خدماتی به کودکان، تلاش کرده‌ایم تا ضمن افزایش زمینه‌های جذب کودکان به کتابخانه‌ها، فضایی شاد و مهیج برای آنان در کنار کتاب به وجود آوریم.

وی از تجهیز بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی به اینترنت اشاره کرد و افزود: با این اقدام تلاش کرده‌ایم تا ضمن آموزش نحوه استفاده درست کودکان از اینترنت در فضای امن کتابخانه‌ها، دامنه اطلاعاتی کودکان را بالا برده و از میزان دغدغه‌های فعلی والدین در این بخش بکاهیم.

فیروز از وجود برنامه‌ بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه‌های عمومی استان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: در نظر داریم در موضوعات مختلف، مسابقات نقاشی در کتابخانه‌های استان برگزار کنیم که فراخوان این مسابقات به فراخور زمانی اعلام می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه کودکان نیز در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از فعالان کتاب‌خوان در بخش کودکان کتابخانه‌های استان تجلیل به عمل آوریم.

فیروز خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی کاردستی، قصه‌گویی و کارگاه‌های آموزشی نحوه استفاده از اینترنت  و کامپیوتر ویژه کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که در نیمه دوم سال جاری در سطح کتابخانه‌های عمومی استان به اجرا در می‌آوریم.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول