اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخارآفرینی علمی اعضای فعال کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

محسن قاسمی روشندل جوان و از اعضای کتابخانه گویای رضوی رتبه 19 کنکور سراسری امسال را از آن خود کرد و ابوالفضل جعفری‌خانه عضو فعال کتابخانه وزیری یزد نیز در بیست‌وششمین المپیاد کشوری ادبیات مدال طلا را به ‌دست آورد.

افتخارآفرینی علمی اعضای فعال کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: عضو نابینای کتابخانه گویای رضوی در حالی رتبه 19 کنکور سراسری را به دست آورد که بیش از هفت سال از خدمات کتابخانه گویای رضوی بهره‌مند شده است.

محسن قاسمی، این عضو نابینای کتابخانه گویای رضوی با اشاره به اینکه از دوازده سالگی عضو کتابخانه مذکور بوده اظهار داشت: منابع عمومی و دانشگاهی این کتابخانه بسیار گوناگون، سودمند و آسان‌یاب است و منابع کمک‌درسی نیز باید به‌روزرسانی شوند.

وی که در مجموعه ادبیات و علوم انسانی در کنکور سراسری شرکت کرده بود، با بیان اینکه جز چند کلاس محدود که توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی مشهد برگزار شد، در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده در خصوص ساعات مطالعه خود گفت: در روزهایی که وقت آزاد داشتم، بین 10 تا 12 ساعت و در بقیه روزها 4 تا 6 ساعت مطالعه منظم داشتم.

قاسمی که فرزند ششم از خانواده‌ای هشت نفره است، از خواهرش به عنوان یکی دیگر از اعضای نابینای این کتابخانه نام برد و اشاره کرد: هم‌اکنون نیز تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته تاریخ به پایان رسانده است.

ابوالفضل جعفری‌خانه، عضو فعال کتابخانه وزیری یزد نیز یکی دیگر از افتخارآفرینان کشور است که مدال طلای بیست‌و‌ششمین المپیاد کشوری «ادبیات» را از آن خود کرده است.

این دانش‌آموز دبیرستانی که ضمن حضور دائم و فعال در کتابخانه وزیری و استفاده از منابع آن برای آزمون‌های المپیاد، در انجمن ادبی آن کتابخانه نیز حضوری چشمگیر داشته است، پس از موفقیت در آزمون‌های مرحله یکم و دوم المپیاد، به عنوان تنها شرکت‌کننده یزدی در این رشته به مرحله نهایی راه یافت که با موفقیت در آن، این افتخار را برای همشهریانش به ارمغان آورد.

کتابخانه وزیری یزد، قدیمی‌ترین کتابخانه وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها است که در سال 1348 خورشیدی تأسیس شده و با 228 هزار منبع مطالعاتی، بیشترین منابع را در میان کتابخانه‌های وابسته این سازمان در اختیار دارد.

«کتابخانه گویای رضوی» نیز در سال 1383 راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون با مجموعه‏‌ای کم‌مانند، شامل حدود 7 هزار عنوان کتاب صوتی در موضوع‌های گوناگون و مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ویژه نابینایان، با ارائه خدماتی چون عضویت رایگان، استفاده از تجهیزات خاص در محل کتابخانه، تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی لوح فشرده یا حافظه جانبی، امانت منابع، استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضا و ...، در خدمت حدود دویست نفر عضو این کتابخانه است و همه‌ساله اعضای این کتابخانه در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف، افتخارآفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول