اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کرد

کتابخانه‌های عمومی، بازوان پرتوان اجرای برنامه‌های فرهنگی

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: کتابخانه‌های عمومی بازوان پرتوان اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان هستند.

کتابخانه‌های عمومی، بازوان پرتوان اجرای برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی پورمختار صبح امروز در بازدید از کتابخانه عمومی قدس ویان در کبودراهنگ ضمن اینکه از بخش‌های مختلف این کتابخانه نظیر مخزن، سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات و سالن اجتماعات بازدید کرد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی بازوان پرتوان اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان هستند.

وی افزود: کتابخانه‌ها باید به طبع تقاضا و نیاز‌های مردم در موضوعات مختلف، بستر‌های لازم را از نظر تامین منابع مکتوب برای گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف داشته باشند که این مورد نیز با اجرای برنامه متنوع در حال انجام است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی بخش‌های  کودکان را گامی موثر در زمینه جذب عضو کودکان و خانواده‌ها و بسترسازی فرهنگ مطالعه از سنین پایین‌تر دانست.

سرانه شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ در وضعیت مطلوب

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ طی این بازدید اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مسئولین استانی و تلاش‌های کتابداران شهرستان در کتابخانه‌‌های عمومی، سرانه شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

جواد معینی ابراز داشت: شهرستان کبودراهنگ از شهرستان‌های موفق در اکثر زمینه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین مشکل کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، به تأخیر افتادن اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، بعد از گذشت چندین ماه از شروع اجرای این پروژه‌ها است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ از نماینده مردم شهرستان در مجلس درخواست کرد، با توجه ویژه به کتابخانه‌های عمومی، برای ارتقای سرانه فضای کتابخوانی در شهرستان، اعتبارات در خور توجهی به این موضوع اختصاص داده شود.

علی نعیمی مسئول کتابخانه نیز ضمن اعلام عضویت بیش از 950 نفر و وجود 8 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه، این کتابخانه را یکی از بهترین کتابخانه‌های روستایی استان در زمینه فعالیت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و درخواست کتاب از طریق «طرح کتاب من» برشمرد.

لازم به ذکر است کتابخانه عمومی قدس، در روستای ویان از توابع شهرستان کبودراهنگ قرار دارد و با بیش از 4 هزار نفر جمعیت و در نزدیکی بزرگراه تهران ـ همدان واقع شده است.

انتهای پیام/89029/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول