اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل اعلام کرد

خلخال و پارس‌آباد پیشگامان شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل گفت: در استان اردبیل شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد در روند شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز جزو پیشگامان این امر نیک و خیر هستند.

خلخال و پارس‌آباد پیشگامان شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر تقی‌زاده شکیبا صبح امروز در چهارمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل اظهار داشت: مردم اردبیل همواره به داشتن منش نیکوکاری شهره بوده‌اند به طوری که ساخت بسیاری از مدارس و راه‌اندازی صندوق‌های خیرانه خود دلیلی بر این مدعا هستند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل به دلیل نوپا بودن، نیازمند همیاری همه مسئولان و خیران می‌باشد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل افزود: انتظار ما از اعضای انجمن و همه شهروندان این است  که با شناسایی و معرفی افراد خیر و نیکوکار به انجمن، زمینه احداث و تجهیز کتابخانه‌های عمومی بیشتر در استان اردبیل را مهیا کنند.

تقی‌زاده شکیبا همچنین با اظهار خرسندی از روند شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سایر شهرستان‌های استان اردبیل، از خلخال و پارس‌آباد به عنوان نمونه‌های موفق این موضوع نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کتابخانه مهمترین نهاد فرهنگی جامعه است و کتاب به عنوان سرچشمه معرفت و دانایی در افزایش سطح علمی و آگاهی جامعه نقش بسزایی دارد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: هر جامعه‌ای که بر روی کتاب و کتابخانه سرمایه‌گذاری کند در واقع آینده توسعه یافته فرزندان خود را تضمین کرده است چرا که آینده هر جامعه‌ای در گرو فرهنگ آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عضو دیگر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل با بیان برخی تجارب ارزشمند استان اردبیل در بحث خیرین مدرسه‌ساز و نیز موسسه حمایت از کودکان مستمند و سرطانی، اطلاع‌رسانی کافی در فضای مجازی را قدم اول در راه شناساندن انجمن به مردم دانست.

جواد قرآن‌نویس گفت: کتابخانه‌های عمومی نهادهایی هستند که اقشار فرهیخته جامعه از جمله افراد دانشگاهی، اطبا و مهندسان بخش‌های مختلف با آن انس بیشتری دارند و لذا انجمن باید در جذب این اقشار همت بیشتری داشته باشد.

این خیر اردبیلی همچنین وجود کتابخانه در مدارس را مهم دانست و ابراز داشت: مدارسی که در فضای آنها کتابخانه پیش‌بینی شده و ساخته می‌شود در مراحل آموزشی دانش‌آموزان موفق‌تر و کامل‌تر عمل می‌کنند.

انتهای پیام/62005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول