اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

گزارش فارس از خداحافظی مدارس زنجان با بخاری‌های نفتی

مدارس یک‌ کلاسه استان زنجان به بخاری برقی تابشی تجهیز شدند

با تجهیز مدارس یک‌ کلاسه زنجان به بخاری برقی تابشی، زمان خداحافظی مدارس با بخاری‌های نفتی در استان فرار رسیده و دانش‌آموزان می‌توانند بدون دغدغه در کلاس‌های درس به تحصیل مشغول شوند.

مدارس یک‌ کلاسه استان زنجان به بخاری برقی تابشی تجهیز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در طی سال‌های گذشته چند حادثه دردناک در مدارس و کلاس‌های درس اتفاق افتاد که به مجروح شدن شماری از نوگلان و آینده‌سازان ایران اسلامی انجامید.

همه این حوادث در کلاس‌های روی داد که وسیله گرمایشی آنها بخاری نفتی بود و به هر دلیل در این کلاس‌ها آتش‌سوزی روی داده و تعدادی از دانش‌آموزان دچار سوختگی از نوع درجات مختلف می‌شدند.

پس از این حوادث بود که در کل کشور اقداماتی در راستای برچیده شدن بخاری‌های نفتی آغاز و در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام شد، تا دغدغه خانواده‌ها در زمینه درس خواندن فرزندانشان کاهش یابد.

استفاده از بخاری‌های چکه‌ای اکثرا در مدارس روستایی و مناطق محروم که از امکانات لازم برخوردار نبودند روی می‌داد، حوادثی که هنوز هم پرونده برخی از آنها مفتوح و آموزش‌ و پرورش با آن درگیر است.

اما در استان زنجان نیز با تلاش خوب مسئولان آموزش و پرورش و حمایت استانداران اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته و در حال انجام است تا همه بخاری‌های نفتی از مدارس خداحافظی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اقدامات انجام شده در راستای حذف بخاری‌های نفتی چکه‌ای از مدارس را تشریح کرد.

امیر نظری با اشاره به وجود یک‌هزار و 791 مدرسه در استان زنجان اظهار داشت: امسال همه مدارس یک ‌کلاسه استان مجهز به بخاری برقی تابشی شده‌اند و تلاش می‌کنیم تا چند سال آینده مدرسه دارای بخاری نفتی در استان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از بین هزار و 791 مدرسه موجود در استان 607 مدرسه دارای شوفاژ است، افزود: این تعداد مدرسه 33.9 درصد از مدارس استان که 64.5 درصد دانش‌آموزان در آن تحصیل می‌کنند، را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: 261 مدرسه در سطح استان نیز دارای بخاری گازی است که 51.9 درصد مدارس را شامل می‌شود و 16.2 درصد از دانش‌آموزان زنجانی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی از وجود 923 مدرسه دارای بخاری نفتی در سطح استان خبر داد و اعلام کرد: این مدارس شامل 51.9 درصد از مدارس استان است که در آن 19.3 از دانش‌آموزان زنجان به تحصیل می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 90 درصد مدارس استان دارای بخاری نفتی در مدارس یک، دو و سه کلاسه قرار دارد، تصریح کرد: از 2 هزار و 92 کلاس دارای بخاری نفتی استان یک‌هزار و 813 آنها در مدارس یک، دو و سه کلاسه قرار دارد که به دلیل کوچک بودن امکان تجهیز به گرمایش مرکزی را ندارد.

وی در تکمیل سخنان خود خاطرنشان شد: 420 بخاری برقی تابشی در مدارس استان زنجان توزیع شده و در واقع علاوه بر اینکه همه 354 مدرسه یک‌ کلاسه استان به این بخاری‌ها مجهز شده تعدادی از مدارس دو کلاسه نیز از این سیستم گرمایشی بهره‌مند شده ‌است.

نظری از وجود 982 مدرسه دو کلاسه و 477 مدرسه سه کلاسه در استان زنجان خبر داد و اذعان داشت: برنامه آموزش و پرورش این است که به تدریج این مدارس را نیز مجهز به سیستم بخاری‌های برقی کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه از سال گذشته همه بخاری‌های نفتی از مدارس استان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: از سال گذشته براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخاری‌های کاربراتوری جایگزین بخاری‌های نفتی شده است.

به هر حال امیدواریم که مسئولان تلاش کنند تا در آینده نزدیک سایه سنگین و در برخی مواقع شوم بخاری‌های نفتی را در بر مدارس شاهد نباشیم.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول