اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب

5 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس چهارمحال و بختیاری گشایش می‎یابد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته کتاب افزون بر 5 هزار نمایشگاه کتاب در سطح 5 هزار مدرسه از استان گشایش می‎یابد.

5 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس چهارمحال و بختیاری گشایش می‎یابد

علیرضا کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام سفارش ویژه‌ای به کتاب و مطالعه شده است، بطوریکه پیامبر اکرم(ص) رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند.

وی کتاب‌خوانی را یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی برشمرد و گفت: سرانه مطالعه یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه است، برهمین اساس دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

کریمیان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در این استان، گفت: بازدید دانش آموزان سراسر استان از کتابخانه‌های عمومی، برگزاری 5 هزار نمایشگاه کتاب در 5 هزار مدرسه از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‎رود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آموزش کتاب یاران عضو شوراهای دانش‌آموزی، توزیع دفاتر ثبت کتاب و ارزیابی اعضا، تجلیل از دانش‌آموزان فعال کتابخوان و آموزگاران نمونه کتابخانه‌های کلاسی از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‏شود.

وی اضافه کرد: دعوت از کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای حضور در آموزشگاه‌ها برای آموزش کتاب‌یاران و برگزاری جشن کتاب به‌منظور تجهیز کتابخانه‌های مدارس توسط دانش‌آموزان، فرهنگیان و مسئولین استانی از دیگر ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در استان است.

انتهای پیام/68006/خ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول