اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ خطر در بوفه مدارس

مدارس، بوفه‌ها را کنترل کنند

یک کارشناس ارشد تغذیه با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی و تغذیه‌ای در بوفه‌های مدارس، گفت: چیپس و پفک دشمن سلامتی دانش‌آموزان هستند که عدم توجه به این موضوع آسیب‌های فراوانی را به جامعه وارد خواهد کرد.

مدارس، بوفه‌ها را کنترل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اعظم رنجبر در حاشیه بازدید از چند بوفه مدارس در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عدم رعایت نکات ضروری در تغذیه دانش‌آموزان، عواقب غیر قابل جبرانی دارد.

کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بعضی از میان ‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان مضر است، افزود: میان وعده‌هایی مانند غذاهای چرب، شور و شیرین برای سلامتی دانش‌آموزان مضر هستند که نباید مصرف شوند؛ همچنین دانش‌آموزان از خوردن تنقلاتی مانند چیپس، پفک، ساندویچ سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار به عنوان میان ‌وعده می‌بایست بپرهیزند.

وی ادامه داد: پفک، چیپس، انواع تنقلات و ساندویچ‌های سرد از میان ‌وعده‌هایی پرطرفدار میان دانش‌آموزان است در حالی که امروزه مصرف این مواد خوراکی مضر، بیانگر افزایش آمار بالای بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی با اشاره به اینکه باید به مصرف‌کنندگان این غذاها که عمده آنها کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، آموزش داده شود، افزود: همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان می‌توانند نقش موثر و مفیدی را در سازماندهی یک زندگی سالم و عاری از تغذیه غیربهداشتی به فرزندانشان را ایفا کنند.

این کارشناس تغذیه گفت: بوفه‌های مدارس میان وعده‌های با ارزش غذایی بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا آنان بتوانند در مدارس مواد مغذی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی ادامه داد: یک میان وعده سالم، خوراکی است که حداقل 300 تا 500 کالری از انرژی مورد نیاز روزانه دانش‌آموزان را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بوفه مدارس میان وعده‌هایی با ارزش غذایی بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند نه تنها آنان مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد بلکه یاد خواهند گرفت که در آینده (به عنوان یک فرد بزرگسال) مواد غذایی مناسبی را برای خود و خانواده‌هایشان انتخاب کنند. 

انتهای پیام/82005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول