اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

عقد اخوت در بقاع متبرکه اردبیل خوانده می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با هفته ولایت و با هدف احیای سنت حسنه اخوت و برادری در جامعه، عقد اخوت بین برادران دینی در بقاع متبرکه اردبیل انجام می‌شود.

عقد اخوت در بقاع متبرکه اردبیل خوانده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری صبح امروز در نشست متولیان امامزاده‌ها در اردبیل اظهار داشت: در گرامیداشت هفته ولایت و امامت و در آستانه عید غدیر خم برنامه‌های مختلفی در اماکن مذهبی و امامزاده‌ها برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان بستن عقد اخوت بین برادران دینی بر اساس مبانی دینی و شرعی و اعتقادی است تا ریشه‌های اخوت و برادری مستحکم‌‌تر شود.

وی با بیان اینکه در گرامیداشت این هفته 18 امامزاده‌ شاخص استان اردبیل میزبان برنامه‌های متنوع، شاد و معنوی هستند، خاطرنشان کرد: از امروز این برنامه‌ها در امامزاده‌های سه شهر اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از این برنامه‌های ارزشمند استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نمونه این امامزاده‌ها را امامزاده صالح و سید صدرالدین اردبیل، امامزاده عبدالله کلور و سید دانیال خلخال، امامزاده سید جعفر انار و امامزاده سید سلیمان فخرآباد مشگین‌شهر اعلام کرد و افزود: با توجه به حال و هوای معنوی و ارزشی در این مکان‌های معنوی سعی داریم تا با تدارک برنامه‌های متنوع به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم تا همه علاقمندان بتوانند از این برنامه‌های ارزشمند استفاده کنند.

مشهوری نظری از برگزاری همایش بانوان ولایی در روز غدیر‌خم در امامزاده‌های مختلف و تجلیل از بانوان سیده خبر داد و متذکر شد: این همایش با برنامه پیاده‌روی ویژه برای بانوان همراه خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: به میمنت هفته امامت و ولایت و در پاسداشت 18 ذی‌الحجه عید بزرگ غدیر‌خم در اکثر امامزاده‌های استان اردبیل برنامه مولودی‌خوانی، شعر‌خوانی و مدیحه‌سرایی برگزار خواهد شد تا مردم با سخنرانی‌هایی که در این محافل انجام می‌شود با ابعاد حادثه غدیر و ضرورت جشن ولایت و اهمیت و جایگاه آن آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ابراز داشت: در این روز بزرگ در امامزاده‌های شاخص استان اردبیل خطبه غدیریه قرائت شده و در باب اهمیت آن مفسران و کارشناسان توضیحات لازم را به مردم ارائه می‌کنند.

مشهوری نظری از برپایی آیین تجلیل از خادمان سادات و موقوفات و امامزاده‌ها در گرامیداشت هفته ولایت و امامت خبر داد و یادآور شد: در این هفته شاهد برپایی محافل انس با قرآن، تواشیح و سخنرانی مبلغان دینی در امامزاده‌ها خواهیم بود.

این مسئول با یادآوری اینکه امسال برنامه‌های گسترده در امامزاده‌های استان اردبیل تدارک دیده شده است، تصریح کرد: ما امیدواریم با توجه به افزایش دو برابری حجم و گستردگی این برنامه‌ها در سال جاری بتوانیم اهداف واقعی خود را در توسعه و ترویج برنامه‌های ارزشمند و با محتوای غنی شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در این استان 123 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، ادامه داد: 60 درصد امامزاده‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال و 40 درصد مابقی در اردبیل، گرمی و مشگین‌شهر واقع شده و ما در تلاش هستیم در این مکان‌ها در حد امکان فضای مناسب برای حضور زائران و عاشقان فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشهوری نظری در پایان سخنان خود با بیان اینکه 70 درصد امامزاده‌های استان اردبیل مکان مناسب و شایسته زیارتی ندارند، اذعان داشت: ما با استفاده از اعتبارات محدود دولتی و کمک خیرین و نیکوکاران سعی می‌کنیم امامزاده‌های استان اردبیل به مکان شاخص و ممتاز معنوی تبدیل کنیم تا علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول