اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

سیرجانی‌ها در دهه ولایت عقد برادری می‌بندند

امام جمعه سیرجان گفت: سیرجانی‌ها طی دهه ولایت با حضور در مساجد عقد اخوت و برادری می‌بندند.

سیرجانی‌ها در دهه ولایت عقد برادری می‌بندند

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: غدیر تجلی ولایت، مکمل نبوت و رسالت پیامبر است و ضرورت دارد، آیین عید غدیر ملی و رسمی شود.

وی با تشریح برنامه‌های دهه ولایت و عید غدیر در سیرجان افزود: 23 سال پیامبر اکرم (ص) زحمت کشید تا غدیر را اعلام کند و ما اگر غدیر را آنطور که باید نشناسیم و برای برگزاری مراسم غدیر به شکل باشکوه و فراگیر تلاش نداشته باشیم به طور یقین حق زحمات پیامبر اسلام (ص) را به جای نیاورده‌ایم و امام زمان (عج) را خرسند نکرده‌ایم.

امام جمعه سیرجان با بیان اینکه باید بدانیم که غدیر ادامه ولایت حضرت مهدی (عج) است، ابراز داشت: در سیرجان دو سال است که جشن غدیر را به عنوان آیینی ملی اعلام کرده‌ایم.

حسینی تصریح کرد: از سیرجانی‌ها خواستیم در ایام عید غدیر همانند عید نوروز لباس نو و تمیز به تن کنند و با اقوام و دوستان دیدار داشته باشند و به یکدیگر به ویژه خردسالان عیدی دهند تا تبلور عظمت مراسم عید غدیر در ذهن جوانان نقش ببندد.

وی خاطر نشان کرد: عید غدیر که از بزرگترین اعیاد مسلمانان است باید در جایگاه ملی و مذهبی خود قرار گیرد و همه بدانند، شرق و غرب عالم از ویژگی‌های امام علی (ع) و غدیر پر است، اما به دلیل کینه و توطئه دشمنان اسلام این جایگاه به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه سیرجان گفت: ما افتخار می‌کنیم که خدمتگزار مجموعه غدیر باشیم و امروز حرمت غدیر احترام به امام زمان (عج) است و بهترین راه مبارزه با استکبار جهانی در زنده نگه داشتن غدیر است که در ولایت و رهبری خلاصه می‌شود.

حسینی ابراز داشت: غدیر مفهومی است که بشر به ویژه ملت‌های کشورهای حوزه بیداری اسلامی به شدت به آن نیاز دارند و دشمنان نمی‌خواهند که اصل و اهداف غدیر حتی شناخته شود.

وی اذعان داشت: اگر بعد از پیامبر اکرم (ص) هم سال‌ها به مولای ما علی (ع) سخنان نادرست می‌گفتند به این علت بود که غدیر را منسوخ کنند و از یادها ببرند و امروز برای ما مسلمانان به ویژه شیعیان سخت است که بخواهیم از واقعه غدیر آنطور که باید تجلیل نکنیم.

مسئول ستاد غدیر سیرجان افزود: بیش از 200 هیئت مذهبی در شهرستان سیرجان داریم که در ایامی از سال به ویژه محرم و صفر برنامه دارند که لازم است در دهه ولایت که دهه غدیر است هم این هیئت‌ها مراسم غدیر را خوب برگزار کنند.

حسینی تصریح کرد: مشکلات امروز مسلمانان ناشی از جدایی از ولایت و عدم توجه به غدیر یا دوری از هر دو است والا نظام ما که غدیر را شناخت از بعد پیروزی انقلاب مقتدر به خاطر غدیر و ولایت شد که لازم است این غدیر بهتر شناخته و برگزار شود.

وی گفت: غدیر ریشه در فرهنگ و اعتقادات شیعیان دارد و تنها برای یک روز و یک دهه نیست و باید برنامه‌های غدیر منسجم و با کیفیت برگزار شود تا اثرات فرهنگی آن بیش از پیش رواج یابد.

حسینی افزود: همه مردم به ویژه جوانان باید مطالعه خود در زمینه غدیر را بالا ببرند و آیین غدیر را همانند عاشورا و نیمه شعبان پرشور برگزار کنند.

وی تصریح کرد: به تعطیلی یک روزه و در منزل نشستن دل خوش نکنیم و این عید را بسیار با شکوه حتی در میان اقوام برگزار کنیم و بدانیم که سعادت دنیا و آخرت ما در پیوند ناگسستنی با پیام غدیر است و بزرگداشت غدیر تکلیفی است که بر عهده همه ما است.

این مسئول با اشاره به اینکه ولایت دستور پیامبر اسلام (ص) به فرمان خدا بود، اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا و ارج نهادن به مقام ولایت و ایثار و شهادت، نواختن زنگ ولایت و غدیر در مدارس، اقامه نماز وحدت با حضور مردم و مسئولان در بقاع متبرکه و قرائت عقد اخوت و برادری با حضور مسئولان در مسجد ولی‌عصر (عج) از جمله برنامه‌های هفته ولایت در سیرجان است.

حسینی برگزاری مراسم ورزش باستانی و برنامه‌های ورزشی، مراسم بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر در محل امامزاده علی، برگزاری جشن سادات دانش‌آموز در مدارس و تکریم از سادات در نماز جمعه و حضور سادات با لباس ویژه و شال سبز در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت در سیرجان ذکر کرد.

وی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری گردهمایی مداحان و شعرا، مراسم ویژه کودکان و نوجوانان، مراسم شب شعر علوی با همکاری 14 کانون فرهنگی و هنری مساجد، مراسم عید ولایت در مساجد ازجمله مسجد جامع بازار و حسینیه امام خمینی (ره) در دهه ولایت خبر داد.

حسینی خاطر نشان کرد: در دهه ولایت ایستگاه‌های صلواتی در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود گلباران قبور شهدا و تجدید میثاق با 550 شهید دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های دهه ولایت در سیرجان است.

انتهای پیام/80015/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول