اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

خانواده شهدا مصداق امروزی ایثارگری ابراهیم خلیل‌الله هستند

امام جمعه کوهبنان گفت: خانواده معزز شهدا و ایثارگران مصداق امروزی گذشت و ایثارگری حضرت ابراهیم در عید قربان هستند.

خانواده شهدا مصداق امروزی ایثارگری ابراهیم خلیل‌الله هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا صبح امروز در آیین نماز عید سعید قربان در محل حرم مطهر شهدای شهر کوهبنان اظهار داشت: مهمترین درس عید قربان این است که حضرت ابراهیم به جهان بشریت و بنی‌آدم آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید.

وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم به همگان یاد داد که خود و عزیزان خود را در راه حاکمیت دین و عدالت اجتماعی فدا کنید از فرزند، جان و مال خویش بگذرید تا خلیل‌الله دوران شوید و امروز خانواده‌های معظم و معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان مصادیق این ایثار و فداکاری هستند.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: روزهای مهم و به یاد ماندنی فراوانی در تقویم به چشم می‌خورد که یادآور یک حادثه و رخداد مهم در تاریخ است که اعیاد بزرگ اسلامی از آن جمله هستند.

صالح‌نیا افزود: عید قربان از بزرگترین اعیاد اسلامی و از مهمترین روزهای سال به شمار می‌رود که مورد توجه دلدادگان الهی است.

وی ادامه داد: عید سعید قربان عید لقاءالله است، عیدی که انسان‌های مؤمن را به یاد قربانگاه حضرت ابراهیم می‌اندازد، قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به فرزندان حضرت آدم و اولیای خدا می‌‌دهد.

امام جمعه کوهبنان اظهار داشت: عید قربان منتسب به حضرت ابراهیم خلیل‌الله است که بنیانگذار ایثار، فداکاری و اطاعت از خدای متعال است.

صالح‌نیا تصریح کرد: اقدام حضرت ابراهیم بسیار بزرگ و بی‌نظیر بود، مسئله قربانی فرزندی که بعد از حدود 90 سال خداوند به ایشان عنایت کرده است، اما حضرت ابراهیم به فرموده قرآن مجید که بارها مورد امتحان و آزمایش الهی واقع شده بودند از این امتحان نیز سربلند بیرون آمدند.

وی همچنین با اشاره به ساخت حرم مطهر پنج شهید گمنام در شهرستان کوهبنان افزود: به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولان استانی و شهرستانی به‌ویژه کمک‌های نقدی و فکری مردم کوهبنان ساخت این مکان مقدس از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

صالح‌نیا اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ماه‌های گذشته در شهرستان کوهبنان تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان شرکت ذغالسنگ بود که با پیگیری‌های صورت گرفته حقوق شهریورماه این قشر زحمتکش به حساب آن‌ها واریز شد.

انتهای پیام/80012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول