اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کاراته استان قم:

17 شهید استان قم در رشته کاراته فعال بوده‌اند / تجلیل از خانواده شهدای کاراته‌کای قم

رئیس هیئت کاراته استان قم از برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره 17 تن از شهدای سرافراز کاراته‌کای قم در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

17 شهید استان قم در رشته کاراته فعال بوده‌اند / تجلیل از خانواده شهدای کاراته‌کای قم

حسن عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ساله روزهای پایانی شهریورماه و آغاز مهرماه یادآور رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثار جوانان جان بر کف ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است، هیئت کاراته نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی را پیش‌بینی و برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همه ساله در این ایام رقابت‌های کاراته به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار شده و در حاشیه آن برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه با خاطره‌گویی، مداحی، تجلیل از خانواده شهدا و ... برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این برنامه‌ها آشنا کردن نسل جوان با ایثار و از خودگذشتگی جوانانی است که در راه دفاع از آرمان‌های ایران اسلامی به مقابله با دشمن پرداختند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: امسال نیز ما نظیر چنین برنامه‌هایی را به مناسبت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی و برگزار کردیم اما حال و هوای آن با سال‌های گذشته تفاوت ویژه‌ای داشت چراکه امسال با همت و تلاشی که در هیئت کاراته توسط همکاران پرتلاش این هیئت صورت گرفت، مراسم در نظر گرفته شده ویژه شهدای رشته کاراته با حضور مسئولین به انجام رسید.

وی ادامه داد: با پیگیری حجت‌الاسلام کریمی مسئول فرهنگی هیئت کاراته، تعامل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ و همکاری بسیج ورزشکاران سپاه علی بن ابیطالب (ع) و اداره کل ورزش و جوانان و تعامل برخی نهادهای دیگر توانستیم نام شهدای ورزشکار رشته کاراته را استخراج کنیم.

عابدی اظهار داشت: همانگونه که همه ما می‌دانیم استان قم در سال‌های جنگ حق علیه باطل یعنی دفاع مقدس، 6 هزار شهید گلگون کفن و سرافراز را تقدیم این انقلاب کرد تا ایران اسلامی همیشه سرافراز بماند اما از بین این 6 هزار شهید نزدیک به 180 شهید در ورزش فعال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از بین این تعداد شهید ورزشکار استان قم در جنگ تحمیلی، افتخار می‌کنیم که 17 تن از آن‌ها شهدایی هستند که در رشته کاراته فعال بوده‌اند و مراسمی که در حاشیه رقابت‌های کاراته قهرمانی نوجوانان استان قم برنامه‌ریزی کردیم، به یاد این عزیزان برگزار شد و از خانواده شهدای کاراته‌کای استان قم با اهدای لوح تقدیر به رسم یادبود قدردانی شد.

رئیس هیئت کاراته استان قم اظهار داشت: رقابت‌های کاراته قهرمانی نوجوان استان قم به نام و یاد شهدای کاراته‌کای استان قم برگزار شد و به همین منظور از خانواده این عزیزان دعوت به عمل آورده و در حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان، نماینده ولی فقیه در ناحیه امام حسین (ع)، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ماهان تندیس، فرمانده سابق بسیج و ورزشکاران، مربیان، قهرمانان و مدیران باشگاه‌های کاراته قم مراسم بسیار باشکوهی برگزار شد.

انتهای پیام/78002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول