اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

بیش از 2 هزار نفر از فرهنگیان کردستان جزو خانواده‌های شهدا هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: 2 هزار و 280 نفر از مجموعه فرهنگیان استان از خانواده‌های معزز ایثارگران و شاهد هستند.

بیش از 2 هزار نفر از فرهنگیان کردستان جزو خانواده‌های شهدا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب پیش از ظهر امروز در مراسم هفته دفاع مقدس که در نمازخانه اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش به عنوان فرهنگی، انتقال فرهنگ ارزشمند ایثار، مقاومت، جهاد، پایداری و دفاع به نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس، این هفته را یادآور رشادت، شهادت‌طلبی و ایثار جوانان و نوجوانانی عنوان کرد که از همه چیز خود گذشتند تا آرامش و امنیت را به مردم هدیه نمایند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار فرهنگیان و دانش‌آموزان در عرصه دفاع مقدس و اداره جنگ، اظهار کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان در آن برهه از زمان، بر اساس تکلیف، قلم‌ها را به زمین گذاشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند که موید آن تقدیم 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار و 900 معلم شهید است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه شهدا در پیشگاه الهی روزی می‌خوردند و شاهد و ناظر اعمال و رفتار ما هستند بر قدر شناسی زحمات ایثارگران، جانبازان و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ما به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران این اسوه‌های صبر و استقامت ادای احترام می‌کنیم.

عرفانی نسب با بیان اینکه 2 هزار و 280 نفر از مجموعه فرهنگیان استان از خانواده‌های معزز ایثارگران هستند، اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش، انتقال فرهنگ ارزشمند ایثار، مقاومت، جهاد، پایداری و دفاع به نسل جوان و دانش‌آموز است.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی برای آشنایی دانش‌آموزان با ایثارگری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را از جمله این اقدامات فرهنگی برشمرد و بر برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و شهدای فرهنگی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

انتهای پیام/79007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول