اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال صورت گرفت

بهره‌برداری از آزمایشگاه آسیب‎شناسی پزشکی قانونی خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از آزمایشگاه آسیب‌شناسی مبلغ 8 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه آزمایشگاه پزشکی قانونی استان از سطح دو به سطح سه ارتقا پیدا می‌کند.

بهره‌برداری از آزمایشگاه آسیب‎شناسی پزشکی قانونی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حسن محمدزاده بعد از ظهر امروز در مراسم ارتقا و بهره‌برداری از آزمایشگاه آسیب‌شناسی و تکمیل آزمایشگاه سم‌شناسی پزشکی قانونی خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای این پروژه آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان جنوبی از سطح سه به سطح دو ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان این که 9 آزمایشگاه سطح دو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه تمام آزمایشات مورد نیاز در پزشکی قانونی به جز آزمایش ژنتیک را می‌توان در داخل استان انجام داد.

تسریع در ارائه خدمات پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از هزینه‌کردی بالغ بر هشت میلیارد ریال برای این آزمایشگاه‌ها خبر داد و افزود: مبلغ شش میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران استان و دو میلیارد ریال دیگر آن نیز توسط سازمان پزشکی قانونی تامین شده است.

محمدزاده اذعان داشت: در گذشته به دلیل نبود آزمایشگاه سم‌شناسی و آسیب‌شناسی آزمایشات مربوطه به خراسان رضوی ارجاع داده می‌شد و دریافت نتیجه آن حدود پنج ماه طول می‌کشید ولی اکنون با وجود این آزمایشگاه‌ها در استان در کمتر از سه هفته جواب آزمایشات قابل ارائه است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه گامی بزرگ در راستای ارائه خدمات به مردم برداشته شده است.

پزشکی قانونی از اعضای فعال در مدیریت بحران

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی پزشکی قانونی را یکی از اعضای فعال در مدیریت بحران استان عنوان کرد و گفت: در زلزله زهان تیم پزشکی قانونی در کمتر از دو ساعت در محل حادثه حضور پیدا کرد.

محمدزاده با بیان این که این زلزله فقط شش کشته داشت، خاطرنشان کرد: تیم پزشکی قانونی در همان محل حادثه علت فوت اجساد را شناسایی و جواز فوت آنها را صادر کرد.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول