اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

انجام 20 مورد معاینات مربوط به سقط جنین در خراسان جنوبی

مدیر‌کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد معاینات مربوط به سقط جنین 20 مورد بوده است، گفت: 4 درصد مجموع معاینات بالینی انجام شده در پزشکی قانونی استان مربوط به سقط جنین بوده است.

انجام 20 مورد معاینات مربوط به سقط جنین در خراسان جنوبی

حسن محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیشتر موارد منجر به صدور مجوز در چهار ماهه نخست امسال، به دنبال مشکلات و بیماری‌های جنینی و مواردی که سبب عسر و حرج مادر می‌شود؛ بوده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد معاینات مربوط به سقط جنین 20 مورد بوده است، افزود: 4 درصد مجموع معاینات بالینی انجام شده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی، معاینات مربوط به سقط بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 مورد افزایش یافته است.

صدور مجوز سقط برای 17 نفر در 4 ماهه نخست سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از صدور مجوز سقط  برای 17 نفر در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمدزاده با بیان اینکه در چهار مورد مسائل مادری برای سقط درمانی مطرح بوده است، ادامه داد: در این میان عوارض مسمومیت‌های حاملگی، افزایش فشارخون و دیابت حاملگی در زمینه سن بالاتر از 35 سال در مادران از آنجا که بعضی مواقع سبب خطرات جانی در مادر می‌شود مد نظر قرار گرفته است.

سقط درمانی تنها موردی که برای بررسی نیاز به تهیه نامه مراجع قضایی ندارد

وی با اشاره به مجوز 85876‌/2 مورخ 31/3/84 مجلس شورای اسلامی و مجوز 4176/10 مورخ 11/9/82 سازمان پزشکی قانونی کشور، متذکر شد: صدور مجوز سقط جنین تنها در مراکز پزشکی قانونی با حضور و درخواست کتبی مادر قابل بررسی خواهد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی یادآور شد: سقط درمانی تنها موردی است که برای بررسی در پزشکی قانونی نیاز به تهیه نامه کتبی از مراجع قضایی ندارد.

محمدزاده در ارتباط با احراز شرایط لازم صدور مجوز سقط جنین گفت: یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی باشد.

مجوز سقط در بارداری بالای چهار ماه به هیچ عنوان صادر نمی‌شود

وی ادامه داد: در این صورت موارد دیگر یعنی، وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه حاملگی، وجود ناهنجاری‌های جنینی که منجر به فوت جنین خواهد شد و وجود شرایط جنینی که در صورت تولد برای مادر عسر و حرج ایجاد نماید نیز بایستی احراز شود و به تایید سه پزشک متخصص معتمد برسد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در صورتی که سن بارداری بالای چهار ماه باشد اگر جنین شدیدترین ناهنجاری‌ها و مادر بدترین بیماری‌ها را داشته باشد نمی‌توان برای فرد مجوز سقط صادر کرد اما توصیه می‌شود که اگر مادر بیماری خطرناکی دارد و سن بارداری او بالاتر از چهار ماه است، باید تحت کنترل پزشک متخصص زنان و پزشک متخصص بیماری خاص خود، دوران بارداریش را طی کند و پزشک معالج باید به محض مشاهده مورد اورژانسی اقدامات درمانی را برای حفظ جان مادر انجام دهد.

انتهای پیام/69019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول