اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی خراسان جنوبی تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی استان تا پایان امسال خبر داد.

راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی خراسان جنوبی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن محمدزاده ظهر امروز در نشست خبری که با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای احداث این آزمایشگاه 600 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که 200 میلیون تومان اعتبار دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

وی به احداث پروژه ساختمان پزشکی قانونی استان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه شامل ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن تشریح و معاینات است که اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای آن اختصاص یافته و امید است تا سال 92 این پروژه به اتمام برسد.

* نزاع رتبه نخست مراجعه‌کنندگان پزشکی قانونی خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد مراجعه‌کنندگان بر اثر نزاع با 24.8 درصد رتبه نخست و تصادفات با 19.4 درصد رتبه دوم را در بین معاینات بالینی به خود اختصاص داده است.

محمدزاده به مرگ‌های طبیعی و غیر طبیعی اشاره و تصریح کرد: مرگ به دنبال حوادث ناشی از وسایل نقلیه با 79.5 درصد رتبه نخست و آسفکسی (کاهش اکسیژن رسانی به اعضای حیاتی) رتبه دوم را در بین مرگ‌های غیر طبیعی دارد.

وی ادامه داد: در مرگ‌های طبیعی نیز بیماری‌های قلبی عروقی با 56.3 درصد رتبه نخست و بیماری‌های عفونی با 18.8 درصد رتبه دوم را دارد.

* 335 مورد همسرآزاری در خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از تعداد 335 مورد همسرآزاری در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: معاینات نزاع نیز یک‌هزار و 639 مورد بوده است.

محمدزاده معاینات سرپایی را 6 هزار و 599 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد پرونده‌های کمیسیون نیز 43 پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه 213 مورد از اجساد تعیین علت فوت شده‌اند، بیان کرد: طی این مدت 116 مورد متوفیات ناشی از تصادفات بوده است.

وی از انجام 378 مورد آزمایش در آزمایشگاه سم‌شناسی و 16 مورد در آزمایشگاه سرولوژی استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: 225 مورد معاینه روان‌پزشکی، 6 هزار و 316 معاینه عمومی، 20 مورد معاینه اختصاصی مردان و 138 مورد معاینه اختصاصی زنان نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول