اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی خبر داد

مرگ 52 موتورسوار بر اثر تصادف در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از مرگ 52 موتورسوار در 10 ماه امسال بر اثر تصادف خبر داد.

مرگ 52 موتورسوار بر اثر تصادف در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی، محمدرضا نورس اظهار داشت: این آمار تنها 28.3 درصد از 184 نفری است که در 10 ماهه امسال در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: از مجموع متوفیان موتورسوار ناشی از تصادفات ارجاع شده به پزشکی قانونی استان در 10 ماهه امسال دو نفر زن و 50 نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به وضعیت متوفی هنگام تصادف گفت: 71.2 درصد متوفیان به هنگام تصادف راننده موتور و 25 درصد سرنشین و 3.8 درصد نامعلوم بوده‌اند.

نورس اظهار داشت: از مجموع 52 نفر متوفی موتورسوار ناشی از تصادف در 10 ماه امسال تعداد 16 نفر در جاده‌های درون‌شهری، 15 نفر در جاده‌های برون‌شهری و 21 نفر در جاده‌های روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی در مورد محل فوت موتورسوران گفت: 57.7 درصد متوفیان در بیمارستان، 38.5 درصد در صحنه تصادف و 3.8 درصد در حین انتقال به بیمارستان فوت کرده‌اند.

*بیشترین مرگ برای جوانان موتورسوار

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در 10 ماهه امسال در آن اتفاق افتاده گروه 21 تا 30 سال بوده که تعداد آنها 21 نفر بوده است.

نورس در مورد شهرستان محل وقوع تصادف گفت: شهرستان‌های بیرجند و قاینات به ترتیب با 14 و 12 نفر بیشترین و نهبندان و سرایان هر کدام با دو نفر کمترین آمار متوفیان موتورسوار ناشی از تصادفات را در بین شهرستان‌های استان داشته است.

*ضربه به سر عامل مهم مرگ موتورسوارها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: 57.7 درصد علت مرگ متوفیان موتورسوار در 10 ماهه امسال بر اثر ضربه سر، 21.2 درصد بر اثر شکستگی‌‌های متعدد، 1.9 درصد بر اثر خونریزی و 19.2 درصد بر اثر سایر موارد و عوامل ترکیبی است.

نورس بیان داشت: آموزش‌های همگانی، توصیه‌های مکرر و سخت‌گیری‌های پلیس برای استفاده از ‌کلاه ایمنی برای این است که 57.7 درصد موتورسوارانی که به علت ضربه به سر در 10 ماه نخست امسال جانشان را از دست دادند، امروز در کنار ما باشند.

وی یادآور شد: در بین عوامل مختلف خون‌ریزی، شکستگی‌های متعدد، علل اشتراکی و سوختگی هیچ‌ کدام به اندازه ضربه به سر در مرگ موتورسیکلت‌سواران تأثیر نداشت.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول