اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی خبر داد

ارجاع 68 پرونده به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از ارجاع تعداد 68 پرونده به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی استان از ابتدای سال در بخش‌های قصور پزشکی، پزشکی قانونی و روان‌پزشکی خبر داد.

ارجاع 68 پرونده به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی، محمدرضا نورس از ارجاع تعداد 68 پرونده به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی استان از ابتدای سال در بخش‌های قصور پزشکی، پزشکی قانونی و روان‌پزشکی خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.6 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از مجموع تعداد پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی استان در 10 ماهه نخست امسال 8.8 درصد در بخش قصور پزشکی، 36.8 درصد در بخش پزشکی قانونی و 54.4 در بخش روان‌پزشکی تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به نوع تقسیم‌بندی پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی اظهار داشت: پرونده‌ها براساس موضوع قصور پزشکی، پرونده‌های پزشکی قانونی شامل معاینات بالینی و بررسی علت مرگ و پرونده‌های روان‌پزشکی تقسیم‌بندی می‌شوند.

نورس با بیان اینکه در بخش کمیسیون پزشکی قانونی تعداد 25 پرونده در 10 ماه نخست امسال تشکیل شده است، گفت: موضوعات مطرح شده در کمیسیون پزشکی قانونی شامل حوادث ترافیکی، بیماری‌های شغلی ناشی از کار، تحمل کیفر، تعیین سن، استعلاجی، سقط درمانی، سلامت جسمانی و بررسی علت فوت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کمیسیون‌های روان‌پزشکی که افزایش 8.8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: تعداد 37 پرونده روان‌پزشکی با موضوعات تحمل کیفر، از کار افتادگی، عوارض روانی ناشی از ضربه، بررسی وضعیت روحی و روانی، تعیین مسئولیت کیفری و مسئولیت اعمال و رفتار و اختلال رفتاری تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان با عضویت بیش از 30 متخصص و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی به منظور اظهار نظر دقیق و کارشناسی در ارتباط با مراجعات یا بازنگری در نظریه صادره حوزه معاینات بالینی و تشریح اداره‌کل در زمینه‌های تخصصی پزشکی و رشته‌های وابسته کمیسیون‌های تخصصی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول