اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آوج:

تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای اشتغالزایی تلاش کنند

فرماندار آوج بر تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای اشتغالزایی در شهرستان آوج تأکید کرد.

تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای اشتغالزایی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، سیدعبدالله موسوی صبح امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی تحت عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مسئولان باید با تمام توان و با رویکرد شتابان شرایط جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را برای اشتغال‌زایی در شهرستان آوج فراهم کنند.

وی با اشاره به سهمیه تعهد اشتغال در این شهرستان افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان آوج باید تلاش کنند در راستای اشتغالزایی جهش داشته باشند تا بتوانیم به طور اساسی مشکل اشتغال در این شهرستان را برطرف کنیم.

فرماندار آوج ادامه داد: وظیفه ما علاوه بر ایجاد اشتغال، ثبت دقیق و صحیح آمار در سامانه است.

موسوی از عدم اعتبارات کافی و نیز عدم همکاری بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات انتقاد کرد و گفت: این موضوع  مشکلاتی را برای متقاضیان و هم دستگاه‌های متولی ایجاد کرده است که باید هرچه سریع‌تر پیگیری و برطرف شود.

این مسئول تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند در اسرع وقت نسبت به ثبت پرونده‌های مشاغل خانگی در سامانه رصد اقدام کنند.

فرماندار آوج به مشکلات حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: مسأله اشتغال و بحران بیکاری یکی از اولویت‌هایی است که نیازمند عزم ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها،‌ راهکارها و تجربه‌های موفق توسعه اشتغال است.

موسوی عنوان کرد: یکی از اقدامات توسعه اشتغال در دنیا،‌ توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط است که بستر مناسبی برای اشتغال کارآفرینان جوان و نوپا است.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی نیز یکی از اشکال کسب و کارهای کوچک است که در کاهش نرخ بیکاری نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کند، مزیت‌ها و فایده‌های مشاغل خانگی نسبت به کسب و کارهای دیگر باید بیشتر مورد توجه متولیان اشتغال قرار گیرد و تمهیدات هوشمندانه‌ای را برای استفاده از این ظرفیت بزرگ برای توسعه اشتغال کشور پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول