اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

صنایع تبدیلی راهکار اشتغالزایی و رونق اقتصادی اردبیل است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: توجه به صنایع تبدیلی آن هم در بخش کشاورزی اولویت توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان اردبیل و رونق اقتصادی روزافزون است.

صنایع تبدیلی راهکار اشتغالزایی و رونق اقتصادی اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی که با محوریت کشاورزی، منابع طبیعی و آب و خاک در اردبیل برگزار شد، بر گسترش و توسعه دامداری و باغداری در استان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به استعدادها و قابلیت استان در زمینه دامداری و باغداری به لحاظ آب فراوان و خاک مرغوب این بخش‌ها به عنوان یک رویکرد اقتصادی می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال استان ایفا کنند.

عاملی از دستگاه‌های مرتبط خواست تا واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال را فعال کنند و گام‌های مؤثرتری در ادامه روند تولید دامی و باغی در استان بردارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا با همراهی خود دامداران و با بهره‌گیری از حمایت‌های دولت و مشارکت و همکاری بخش خصوصی شاهد افزایش هر چه سریع‌تر توان تولید با ظرفیت حداکثر دامداری‌ها باشیم.

وی توسعه بخش‌های دامداری و باغداری را در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید در استان مهم توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه دست‌اندرکاران امر بایستی این بخش‌ها را به شکل مناسب مدیریت کرده و از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده بهینه کنند تا شاهد رشد و شکوفایی استان در تمامی زمینه‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل تشویق، ترغیب و جذب بخش خصوصی در حوزه دامداری و باغداری را یادآور شد و اضافه کرد: با توانمندسازی بخش خصوصی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا بخش‌های خصوصی به راحتی بتوانند در این جلسات حضور یافته و مسائل و مشکلات خود را به طور شفاف مطرح و تصمیمات سازنده‌ای در این خصوص گرفته شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل فاقد اتحادیه باغداران می‌باشد از تشکیل کمیته‌ای با عضویت دستگاه‌های دخیل در مورد رسیدگی به مسائل و مشکلات باغداران در استان خبر داد.

وی عدم تأمین نقدینگی و منابع مالی، نبود نیروی متخصص و کارآمد در جهت گسترش فعالیت دامداری و باغداری، کافی نبودن نهاده‌های کشاورزی، نوسانات قیمت نهاده‌ها و فرآورده‌های لبنی و... را از عمده‌ترین مسائل و مشکلات در حوزه دامداری و باغداری در استان ذکر کرد.

عاملی بیان کرد: ضرورت دارد موانع و تنگناهای اصلی گسترش و توسعه دامداری و باغداری در استان مورد بررسی و توجه ویژه قرار گیرد و با ارائه راهکارها و پیشنهادات اجرایی جهت عملیاتی کردن آن همراه با تعامل و همکاری دست‌اندرکاران امر برحسب موضوع فعالیت صورت پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار انواع هلو، شلیل، گردو، سیب و انگور آبی را از مهم‌ترین محصولات باغی استان ذکر کرد و گفت: توسعه بخش کشاورزی در حوزه باغداری با به کارگیری آبیاری نوین، تأمین آب، صرفه‌جویی در منابع آبی و بالا بردن میزان اشتغال در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه 65 درصد باغات استان را این چهار محصول تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول