اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) گیلان خبر داد

پرداخت 102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گیلان

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) گیلان از پرداخت 102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به یک‌هزار و 150 نفر در نیمه نخست امسال خبر داد.

پرداخت 102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل خداپرست ظهر امروز در نشست صندوق مهر امام‌ رضا (ع) استان گیلان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خرد، ازدواج و اجرای طرح کارت میزان را از مهم‌ترین برنامه‌های این صندوق در نیمه نخست امسال ذکر کرد.

وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صندوق را از طریق ثبت‌نام اینترنتی در سایت صندوق مهر امام رضا و نیز بررسی نامه‌های سامد استانداری عنوان کرد.

این مسئول، اظهار کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) گیلان برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خرد درخواست‌های متقاضیان را در ابتدا مورد بررسی قرار داده و سپس به افراد واجد شرایط دارای مهارت و طرح حداکثر 15 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال به صورت دو مرحله‌ای برای تهیه مکان و خرید تجهیزات پرداخت می‌شود، افزود: در نیمه نخست امسال 102 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به یک‌هزار و 150 نفر پرداخت شد.

به گفته خداپرست، 21 نفر از کارشناسان صندوق شهرستان‌های استان بر روند اجرای طرح دریافت کنندگان تسهیلات نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال صندوق مهر امام رضا (ع) با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری برای اجرای طرح اشتغالزایی در روستاها تفاهمنامه‌ای منعقد کرده که سهم در نظر گرفته شده برای گیلان 41 روستا است.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) گیلان، عدم اشتغال و سرپرست خانوار بودن را از اولویت‌های افراد متقاضی روستاها برای پرداخت اینگونه تسهیلات ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال از 4 هزار و 149 طرح اشتغال نظارت صورت گرفته است، یادآور شد: تعداد مشاغل ایجاد شده 3 هزار و 756 فقره بوده که نشانه اجرای 91 درصدی اشتغال طرح‌ها است.

خداپرست، پرداخت 5 میلیارد و 55 میلیون ریال به 337 نفر از کارگران شرکت‌ها در قالب کارت میزان برای خرید کالای ایرانی را از جمله اقدام‌های صورت گرفته توسط صندوق مهر امام رضا (ع) در سال جاری ذکر کرد.

وی، متذکر شد: از 40 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات ازدواج در گیلان، به 983 نفر بالغ بر 35 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در مدت مذکور پرداخت شده است.

انتهای پیام/2300/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول