اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی دیّر خبر داد

پیش‌بینی برداشت 500 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع دیّر

مدیر اداره جهاد کشاورزی دیّر گفت: امسال هشت ‌هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان دیّر به کشت محصول گوجه‌فرنگی اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود 500 هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 500 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع دیّر

به گزارش خبرگزاری فارس از دیّر، عیسی محمددوست صبح امروز در حاشیه بازدید از مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کار کشت نشاء گوجه‌فرنگی از اوایل تیرماه در گلخانه‌ها انجام می‌شود و مردادماه نشاء گوجه‌فرنگی برای کشت به مزارع گوجه‌فرنگی منتقل و پس از پنج ماه پرورش، کشاورزان در آذر ماه محصول خود را برداشت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی دیّر با بیان اینکه امسال تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل، در شهرستان دیّر 15 درصد افزایش خواهد داشت، گفت: شهرستان دیّر یکی از مناطق مؤثر در امور اقتصادی و توسعه اقتصادی کشور و استان بوشهر است به‌طوری که از قطب‌های مهم تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه رقم قابل توجهی گوجه‌فرنگی در فصل زمستان به بازارهای داخلی و خارجی از این شهرستان عرضه می‌شود، افزود: امسال 8 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان دیّر به کشت محصول گوجه‌فرنگی اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود 500 هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت شود که نسبت به سال گذشته که 450 هزار تن بود 15 درصد افزایش خواهد داشت.

محمددوست گفت: 12 هزار کارگر به طور دائم و فصلی کار کاشت، داشت و برداشت گوجه‌فرنگی در مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیّر با اعلام اینکه برداشت گوجه‌فرنگی در دیّر از اواخر آذر شروع می‌شود، متذکر شد: در این فصل سال که در اکثر نقاط کشور هوا سرد و یخبندانی است کشاورزان دیری برداشت گوجه‌فرنگی را آغاز می‌کنند.

این مسئول اعلام کرد: در سال زراعی جاری هفت هکتار گلخانه کار تولید نشاء گوجه‌فرنگی در شهرستان را انجام داده‌اند و تاکنون 150 میلیون اصله نشاء تولید شده است.

انتهای پیام/66006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول