اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ساماندهی فعالیت‌های بخش کشاورزی

نظام صنفی کشاورزی قشم تشکیل شد

نظام صنفی فعالیت‌های کشاورزی قشم که یازدهمین نظام صنفی کشاورزی هرمزگان به شمار می‌رود در راستای رفاه کشاورزان و ساماندهی فعالیت‌های بخش کشاورزی تشکیل شد.

نظام صنفی کشاورزی قشم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسئول تشکل‌های سازمان تعاون روستایی هرمزگان پیش از ظهر امروز در نشستی پیرامون این مبحث، گفت: نظام صنفی فعالیت‌های کشاورزی با هدف ساماندهی فعالیت‌های بخش کشاورزی شهرستان قشم تشکیل شده است.

محمدرضا درویش‌زاده افزود: هیئت مدیره نظام صنفی فعالیت‌های کشاورزی در قشم هم اکنون با پنج نفر راه‌اندازی شده و از کشاورزان، باغداران، دامپروران و صیادان برای عضویت نام نویسی می‌کند.

وی افزود: با تشکیل نظام صنفی تمامی محصولات تولیدی بخش کشاورزی شهرستان شناسنامه‌دار و قیمت‌گذاری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هویت بخشی به فعالان عرصه کشاورزی از دیگر مزیت‌های تشکیل نظام صنفی کشاورزی است که طی آن کشاورزان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

درویش‌زاده گفت: مشارکت دادن کشاورزان در تنظیم سیاست‌های توسعه بخش کشاورزی، نظارت بر استانداردهای شغلی اعضا و کنترل محصول سالم، بهبود شرایط صادرات محصولات کشاورزی و صدور پروانه فعالیت برای بهره‌برداران و تولیدکنندگان از دیگر مزایای این صنف است.

وی یادآور شد: تعیین میزان فعالیت‌های کشاورزی شهرستان از دیگر مزایای فعالیت نظام صنفی کشاورزی است که فعالیت‌های کشاورزی شهرستان را قانونمند و مشروط به داشتن مجوز از این مجموعه می‌کند.

مسئول تشکل‌های سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: کشاورزان عضو نظام صنفی فعالیت‌های کشاورزی قشم می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم مبنی بر فعالیت در حوزه کشاورزی از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.

درویش‌زاده بیمه صنف کشاورزی را سوبسیدی اعلام کرد و گفت: از کل 27 درصد سهم بیمه تنها هفت درصد را کشاورز پرداخت می‌کند که 20 درصد دیگر را دولت پرداخت خواهد کرد که دارای بازنشستگی و خدمات دفترچه بیمه نیز است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 35 قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون در سطح استان هرمزگان 11 نظام صنفی کشاورزی با عضویت 6 هزار کشاورز تشکیل شده است.

درویش‌زاده در پایان شرایط عضویت در نظام‌های صنفی کشاورزی را برشمرد و افزود: علاوه بر مدارک معمول، برای عضویت در این نهادها، تاییدیه از سوی جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر اشتغال در کارهای کشاورزی و واریز حق عضویت نیز الزامی است.

انتهای پیام/88002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول