اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

122 طرح در اردبیل از صندوق توسعه ملی تسهیلات می‌گیرند

استاندار اردبیل گفت: 122 طرح از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کنند.

122 طرح در اردبیل از صندوق توسعه ملی تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه بررسی آخرین طرح‌های معرفی شده از محل تسهیلات ریالی بودجه سال‌های اخیر بر تعیین تکلیف طرح‌های معرفی شده از محل تسهیلات ریالی بودجه سال 90- 91 از سوی بانک‌های عامل تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سهم استان از محل تسهیلات ریالی بودجه سال 90 صندوق توسعه کشاورزی مبلغ 356 میلیارد ریال بود که در این ارتباط 49 طرح در قالب توسعه بخش کشاورزی به بانک سپه معرفی شده تا تسهیلات مورد نظر را با سود هفت درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: از این میزان تاکنون 152 میلیارد و 500 میلیون ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 40 میلیارد و 641 میلیون ریال به طرح‌های معرفی شده از سوی بانک عامل پرداخت شده است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان نباید از محل تسهیلات ریالی بودجه 90 صندوق توسعه کشاورزی طرح جدیدی را به بانک عامل معرفی کند، اضافه کرد: بانک سپه نیز باید تا پایان مهر ماه عقد قرارداد طرح‌های مصوب را تعیین تکلیف کرده و طرح‌هایی که به دلیل غیر قانونی بودن و یا عدم مراجعه متقاضیان به تصویب نرسیده را با طرح‌های اولویت‌دار جایگزین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی تعداد 122 طرح از محل تسهیلات ریالی بودجه سال 91 صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها با تسهیلات 674 میلیارد ریال و سود 13 درصد به بانک‌های عامل از جمله سپه، کشاورزی، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی شدند که تاکنون 97 میلیارد ریال به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

نیکزاد از مدیران عامل بانک‌ها خواست در مورد جذب 100 درصدی اعتبارات ابلاغی از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی سال 91 و نسبت به بررسی و نهایی کردن طرح‌ها در فرصت باقی‌مانده تا پایان آذر ماه سال‌ جاری اقدام و تسهیلات مورد نیاز متقاضیان را پرداخت کنند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: در جهت حمایت از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و با توجه به محدودیت زمانی دستگاه‌های ذیربط و بانک‌های عامل باید با همکاری و تعامل یکدیگر در جذب تسهیلات طرح‌های بزرگ معرفی شده در بخش کشاورزی و صندوق توسعه ملی گام‌های مؤثرتری بردارند تا شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی به عنوان مهمترین محور توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه باشیم.

انتهای پیام/62004/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول